گردشگری و توریسم

شتاب در اجرای طرحهای گردشگری همدان

مسوولان استان با برنامه ها و اهداف بلند مدت و کوتاه مدت سعی دارند با شتاب بخشی در اجرای طرحهای گردشگری همدان توسعه صنعت گردشگری را رقم بزنند. 

در همین راستا نشست بررسی طرح‌های توسعه گردشگری با محوریت پنج موضوع مهم و تاثیرگذار با حضور سید سعید شاهرخی استاندار همدان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

استاندار همدان در این نشست تاکید کرد: مصوبات جلسه بررسی طرح‌های گردشگری استان باید با سرعت و دقت عملیاتی شود. 

سید سعید شاهرخی اظهار داشت: با حضور مستمر و پررنگ مدیران مرتبط موانع و مشکلات اجرای طرح‌های گردشگری هرچه سریع‌تر شناسایی و رفع شود.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های اداری با همکاری و هماهنگی بین بخشی می‌توانند در پیشبرد و عملیاتی شدن طرح‌های گردشگری نقش موثری داشته باشند خاطرنشان کرد: مدیریت شرکت غار علیصدر، طرح جامع گردشگری علیصدر را در اولویت قرار دهد.

تحول همدان با اجرای طرح جامع گردشگری علیصدر 

استاندار همدان تاکید کرد: اگر طرح جامع گردشگری علیصدر به خوبی اجرا شود، تحولی مطلوبی در گردشگری این استان ایجاد می شود.

شاهرخی با بیان اینکه جاده تویسرکان _گنج‌نامه_همدان را بر اساس طرح مشاور شروع خواهیم کرد  گفت: راه و شهرسازی پیگیری‌ و نظارت بیشتری بر طرح‌های خود داشته باشد تا هرچه سریع‌تر این طرح‌ها بهره‌برداری شود.

مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر نیز گفت: غار علیصدر فرصت بزرگی برای جذب گردشگران داخلی و خارجی است.

مهدی مجیدی افزود: طرح مطالعاتی توسعه گردشگری غار علیصدر توسط مشاور انجام شده است.

وی با بیان اینکه طرح توسعه گردشگری غارعلیصدر در اقتصاد این منطقه تاثیرگذار است افزود: با اتمام طرح مطالعاتی، بخش خصوصی با سرعت در این منطقه پیش می‌رود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان نیز گفت: استان همدان توانمندیهای بالقوه و ممتازی در بخش طبیعت، گردشگری شهر و روستایی و مناطق نمونه گردشگری دارد که این امکانات زمینه مناسبی برای ورود بخش خصوصی و سرمایه گذاران برای استفاده مناسب از این ظرفیت ها است.

علی مالمیر افزود: یکی از راههای گسترش گردشگری استان همدان، توسعه مناطق نمونه گردشگری است که این مهم نیازمند همت بخش دولتی و خصوصی در استان همدان است.