گردشگری و توریسم

روند اصلاح اساسنامه فدراسیون فوتبال به یکباره انجام نمی‌شود

حیدر بهاروند روز پنجشنبه در مجمع عمومی عادی سالیانه هیات فوتبال استان افزود: در حال رایزنی هستیم و امیدواریم بزودی اصلاحات در اساسنامه فدراسیون فوتبال انجام شود و بتوانیم طبق جدول زمانبدی، انتخابات فدراسیون را برگزار کنیم.

وی همچنین در باره فوتبال اصفهان گفت: فوتبال این استان را همه فوتبالی‌هایی ایران می‌شناسند به همین دلیل هم از اصفهان انتظارات زیادی در این زمینه داریم.

بهاروند تصریح کرد: اصفهان یکی از معدود قطب‌های فوتبالی کشور است که در همه رده‌های سنی و بخش‌ها، حرف برای گفتن دارد.

وی افزود: فوتبال اصفهان در بحث قهرمانی همواره سکونشین بوده و هم‌اکنون نیز این چنین است.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان نیز گفت: فوتبال فقط یک رشته ورزشی نیست، بلکه پدیده‌ای اجتماعی و صنعتی است که نقش مهمی در توسعه پایدار دارد.

سیدمحمد طباطبایی با بیان‌اینکه باید نگاه توسعه محور و برنامه محور به فوتبال داشته باشیم، افزودت: فوتبال غنی و پیشرفته از درون برنامه و راهبرد شکل می‌گیرد نه از نگاه سنتی.

وی تصریح کرد: زیرساخت‌های موجود، نیروی انسانی توانمند، اندیشه‌های والا، ذهن‌های خلاق و ایده‌پرداز، ظرفیت‌های ارزشمندی هستند که در فوتبال اصفهان وجود دارد که باید از آنها نیز به بهترین نحو ممکن استفاده شود

وی افزود: فوتبال اصفهان و در راس آن ۲ باشگاه بزرگ ذوب‌آهن و سپاهان یک مکتب محسوب می‌شود، مکتبی که قدمت بسیاری دارد و هر چه فوتبال این استان رشد کند و تقویت شود، پایه‌های فوتبال کشور نیز تقویت می‌شود.

مجمع عمومی عادی سالیانه هیات فوتبال استان با حضور سرپرست فدراسیون، سرپرست اداره کل ورزش و جوانان اصفهان، رییس و دبیر هیات فوتبال استان و رییسان هیات‌های شهرستان‌ها و برخی از داوران و ورزشکاران این رشته در سرای ورزشکاران اصفهان برگزار شد.

در این مجمع مهمترین موضوعات محوری فوتبال اصفهان مورد بررسی قرار گرفت و مشکلات مرتبط نیز توسط رییسان هیات‌ها بیان شد.

۲ تیم فوتبال سپاهان و ذوب‌آهن اصفهان هم‌اکنون به عنوان نمایندگان استان اصفهان در لیگ برتر فوتبال کشور حضور دارند.

استان اصفهان به‌عنوان قطب‌ ورزش کشور داری بیش از ۳۱۱ هزار ورزشکار سازمان یافته و افزون بر یکهزار و ۳۵۰ باشگاه ورزشی است.