گردشگری و توریسم

۴۶ طرح اولویت‌دار جهش تولید در چهارمحال و بختیاری مشخص شد

علی شهریارپور روز پنجشنبه در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه این استان افزود: برای اجرای طرح‌های اولویت‌دار جهش تولید در استان ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار و تسهیلات بانکی پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: طبق هدفگذاری انجام شده تا پایان سالجاری ۱۱۰ طرح با اختصاص اعتباری افزون بر ۸۱ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‎رسد.

شهریارپور، همچنین تعداد طرح‌های نیمه‌تمام ملی، استانی و ملی استانی شده چهارمحال و بختیاری را یک هزار و ۵۲۰ طرح اعلام کرد و گفت: برای تکمیل این طرح‌ها به بیش از پنج هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی چهارمحال و بختیاری در ادامه اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان در سال ۹۹ را یک هزار و ۱۳۷ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: از این مبلغ تاکنون یک هزار میلیارد تومان ابلاغ شده که در ماه‌های ابتدایی سال ۵۸۷ میلیارد تومان آن تخصیص یافته است.

شهریارپور خاطر نشان کرد: حتی اگر هزار میلیارد تومان اعتبار ابلاغی به استان به صورت ۱۰۰ درصد تخصیص یابد، جوابگوی نیازهای استان نیست و جذب سرمایه‌گذار و واگذاری طرح‌ها به بخش خصوصی یک ضرورت به شمار می‌رود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی چهارمحال و بختیاری افزود: در سالجاری ۲۲۸ میلیارد تومان اعتبار از محل منابع قانون استفاده متوازن به استان ابلاغ شده که از این میزان ۵۰ درصد استانی و ۵۰ درصد دیگر آن ملی است.

شهریارپور، تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام را اولویت توزیع اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای دانست و گفت: این شاخص از ویژگی‌های مهم اعتبارات امسال است.

وی خاطر نشان کرد: توجه به اولویت‌ها و ظرفیت‌های هر شهرستان بر اساس اسناد توسعه، طرح های اولویت‌دار جهش تولید و لحاظ کردن ۲۵۱ شاخص توزیع از دیگر ملاک‌های توزیع اعتبارات سالجاری به شمار می‌رود.

به گزارش ایرنا، در این نشست توزیع اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای سال ۹۹، توزیع اعتبارات ماده ۲۳ قانون جرائم راهنمایی و رانندگی، احداث مجتمع خدماتی بین‌راهی، طرح انتهای کمربندی جنوب شهرکرد و واگذاری یک سوله از سوی استانداری به پارک علم و فناوری به تصویب اعضای شورای برنامه‌ریزی و توسعه چهارمحال و بختیاری رسید.