گردشگری و توریسم

اعطای تسهیلات بانکی ۸۰ میلیارد ریالی به واحدهای صنعتی بوکان

غلامرضا بابایی روز پنجشنبه در حاشیه دیدار با فعالان اقتصادی، صنعتی و معدنی بوکان در گفت و گو با خبرنگاران عمده مشکل واحدهای صنعتی در این شهرستان را مشکلات مالی عنوان کرد و افزود: با همراهی بانک‌های عامل، این مقدار تسهیلات بانکی در اختیار تعدادی از واحدهای صنعتی این شهرستان قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: در حال حاضر ۱۴۵ واحد صنعتی در بوکان وجود دارد که برای ۲ هزار و ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم زمینه اشتغال فراهم شده و با تکمیل طرح‌های در دست اجرا و توسعه واحدهای فعال زمینه اشتغال در این شهرستان افزایش خواهد یافت.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی افزایش ظرفیت تولید داخلی و ایجاد جهش در تولید را تنها راه حل مشکلات دانست و اضافه کرد: با توجه به تحریم‌های ظالمانه دشمنان و فشار اقتصادی که بر کشور وجود دارد، امروز تنها راهکار حل این مشکلات و سامان دادن به  اوضاع کنونی اقتصاد، رونق تولید داخلی است.

بابایی با بیان اینکه ما می‌توانیم در عرصه‌های مختلف صادرکننده باشیم و تنها راه آن افزایش تولید داخلی است، افزود: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در سال جدید که از سوی ایشان به نام “جهش تولید” نامگذاری شده، این سازمان نیز  رسیدن به افزایش ظرفیت تولید داخل و ایجاد جهش در تولید را از اهداف مهم خود قرار داده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی به همراه معاون امور صنایع این سازمان طی سفر یک‌روزه به شهرستان بوکان ضمن شرکت در کمیته فرعی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید این شهرستان مشکلات موجود در حوزه صنعت این شهرستان را نیز مورد بررسی قرار داد.

در آذربایجان‌غربی هزار ۹۷۰ طرح صنعتی با سرمایه‌گذاری بیش از ۵۶ هزار و ۳۱۶ میلیارد ریال در سطح این  استان اجرا شده است که زمینه اشتغال ۵۴ هزار و ۴۵۳ نفر را در پی داشته است.

 آذربایجان‌غربی به دلیل مرز مشترک با سه کشور دارای پتانسیل خاصی برای تجارت جهانی است.