گردشگری و توریسم

تمامی مصوبات سفر استاندار به نهبندان عملیاتی شد

به گزارش روز پنجشنبه استانداری خراسان جنوبی، سید کمال‌الدین میرجعفریان در نشست بررسی مصوبات سفر استاندار به روستاهای شهرستان نهبندان افزود: سفر سرزده استاندار به روستاهای نهبندان ۱۹ مصوبه به همراه داشت که از این تعداد سه مورد به صورت صد درصدی تحقق یافته است.

وی بیان کرد: بقیه مصوبات با درصدهای متفاوت در دست اقدام است و در اولویت برنامه‌های دستگاه‌های اجرایی قرار دارد.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: روز جمعه ۲۶ اردیبهشت ماه، استاندار خراسان جنوبی به منظور بررسی شرایط موجود و رسیدگی به مشکلات مردم از روستاهای سولاخان، کلته مزار، دهک و تیغدر بازدید کرد.

وی افزود: بخش عمده‌ای از درخواست‌های مردم در آن دیدار مربوط به حوزه‌های لایروبی قنوات، اجرای بندهای خاکی، تامین تجهیزات ورزشی، اجرای طرح هادی و سایر موارد بود.

میرجعفریان اظهار داشت: از مجموع مصوبات آن سفر، هفت مورد مربوط به جهاد کشاورزی، سه مورد استانداری، ۲ مورد بنیاد مسکن و ۲ مورد منابع طبیعی است.

وی گفت: حوزه‌های دانشگاه علوم پزشکی، شرکت آب و فاضلاب و اداره کل اوقاف و امور خیریه هم در مصوبات این سفر دیده شده بودند.

در نشست بررسی مصوبات سفر استاندار خراسان جنوبی به روستاهای شهرستان نهبندان که به معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار برگزار شد، مدیران ستادی و دستگاه‌های اجرایی استان حضور داشتند و درخصوص روند اجرای پروژه‌ها و موانع احتمالی بحث و گفت و گو شد.

استاندار خراسان جنوبی از روزهای ابتدایی حضورش در استان و به منظور شناسایی نیازها و حل مشکلات مناطق مختلف استان با انجام سفرهای رسمی به همراه مدیران دستگاه‌های اجرایی در ۱۱ شهرستان استان حضور یافت که ماحصل جلسات برگزار شده تاکنون حدود ۶۰۰ مصوبه بوده است.

او دی ماه ۹۷ در اولین سفر خود به شهرستان مرزی نهبندان در جنوب استان رفت و هدف از این سفرها را گفت و گوی بی‌واسطه با مردم و شناخت بیشتر نسبت به نیازها و اولویت مناطق مختلف عنوان کرد.

دبیرخانه پیگیری مصوبات سفرهای شهرستانی در معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی مستقر است.

نهبندان در ۲۰۰ کیلومتری جنوب بیرجند است.