گردشگری و توریسم

سوری ها مانع جابجایی نظامیان آمریکایی در الحسکه شدند

به گزارش خبرگزاری سوریه، اهالی روستای خربه بینان واقع منطقه الرمیلان در اعتراض به حضور نیروهای اشغالگر، جلوی ستونی از نظامیان اشغالگر آمریکایی را در حومه الحسکه سد کردند.

اهالی روستا به سوی خودروهای نظامیان آمریکایی که قصد عبور از نزدیکی روستا را داشتند، سنگ پرتاب و آنها را وادار به بازگشت به سوی پایگاه های غیر قانونی شان کردند.

آمریکا از سال ۱۳۹۴ به دنبال تحرکات  تروریست‌های «داعشی» و دیگر گروه‌های تکفیری با استقرار نیروهای نظامی به صورت غیرقانونی و بدون مجوز و درخواست دولت دمشق بخش‌هایی از این کشور را اشغال و حتی بر اساس اعلام برخی منابع کمک‌های نظامی و آموزشی به تروریست‌ها ارایه کرده است.

در زمان ورود نیروهای ترکیه در اواسط مهر ماه ۱۳۹۸ به بخش‌های شمالی سوریه نیروهای آمریکایی مستقر در این مناطق، اقدام به تخلیه پایگاه‌های خود کرده و شماری از این نیروها به پایگاه آمریکا در مناطق غربی عراق و همجوار با سوریه منتقل شدند.

دولت سوریه بارها خواستار خروج نیروهای نظامی خارجی از این کشور شده است .   

در آبان سال گذشته ، آمریکا با هدف تقویت حضور نظامی خود در میادین نفتی تحت اشغال کردها در شمال شرق سوریه به استان‌های دیرالزور و الحسکه در شمال شرق این کشور، کاروان‌های نظامی اعزام کرد.

هدف از این اقدام دولت واشنگتن، چپاول و غارت نفت سوریه و منابع طبیعی این کشور است.