گردشگری و توریسم

همدان آزمونه شهر دوستدار کودک شد

امیر فتحیان‌نسب روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کمیته ملی شهر دوستدار کودک بر اساس ارزیابی‌های دقیق از ظرفیت های همدان، این شهر را به عنوان یکی از شهرهای آزمونه شهر دوستدار کودک در ایران انتخاب کرد.

وی بیان کرد: تامین خدمات شهروندی مناسب مختص رده سنی کودکان یکی از مهمترین شاخص های ارزیابی کمیته ملی شهر دوستدار کودک است و شهرداری براین اساس نسبت به تحقق این مهم اقدام کرد.

فتحیان‌نسب خاطرنشان کرد: همچنین در هر بخش از خدمات ارایه شده شهرداری در سطح شهر، پیوست خدمت به کودکان نیز لحاظ شده است.

وی افزود: به عنوان مثال در جانمایی مبلمان شهری همواره سازه‌هایی با ابعاد مناسب برای قشر کودک در نظر گرفته می‌شود.

فتحیان‌نسب طراحی و تجهیز اتاق مادر و کودک در مساحت ۷۰ مترمربع در پارک ‌های امیرکبیر، نرگس و شکریه، طراحی پارک دوستدار کودک در کوی امیرکبیر به وسعت هشت هزار و ۷۰۰ مترمربع و طراحی و تجهیز خانه بازی مادر و کودک در محدوده کوی شهید مدنی را از جمله اقدام های انجام شده در راستای تحقق اهداف شهر دوستدار کودک در همدان برشمرد.

وی اضافه کرد: در ماه های اخیر برگزاری نشست های تخصصی با حضور اعضای شورای اسلامی شهر، مدیران شهری، استادان دانشگاهی و فعالان حقوق کودک نیز در دستور کار قرار گرفت.

فتحیان‌نسب خاطرنشان کرد: اجرای مسابقات “شهری که من دوست دارم” با هدف مشارکت کودکان در حوزه مدیریت شهری در رده‌های سنی مختلف، ایجاد گذر کودک در کوی شهید مدرس، کوی جولان، فرهنگسرای شهید مدنی و کوی خضر، برپایی نمایشگاه تخصصی کودک و راه‌اندازی غرفه شهر دوستدار کودک با هدف معرفی طرح و تبیین اهداف مورد نظر به خانواده‌ها و کودکان از دیگر اقدام های انجام شده طی ماه های گذشته و قبل از شیوع کرونا بود.

وی، برگزاری کارگروه‌ مهارت ‌های فرزند پروری، کارگاه های آموزش ارتباط با کودکان، جشنواره دورهمی محله با نشاط، اردوهای آموزش شهروندی، جشنواره دانش‌ آموزی شهر خوب و خلاق و همچنین استانداردسازی وسایل بازی و تجهیز زمین بازی در پارک ‌های سطح شهر را در راستای اهداف اجرایی طرح تبدیل همدان به شهر دوستدار کودک عنوان کرد که طی سال گذشته انجام شده است.