گردشگری و توریسم

۲۵۷ واحد صنفی متخلف در خراسان جنوبی پلمب شد

سرهنگ علی اکبر حیدری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اداره نظارت بر اماکن عمومی فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی در راستای وظایف محوله، از ابتدای شیوع ویروس کرونا محدودیت‌های مرتبط با صنوف پرخطر و طرح فاصله‌گذاری اجتماعی هوشمند را برابر مصوبات ستاد مبارزه با بیماری کرونا در سطح استان اجرا کرده است.

وی اظهار داشت: به منظور ساماندهی واحدهای صنفی و برخورد با تخلفات صنوف در خصوص رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی، مأموران اماکن پلیس امنیت عمومی استان با همکاری اداره بهداشت از واحدهای صنفی در سطح استان بازدید کردند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی تصریح کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا، با توجه به رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی و مطالبه عمومی ایجاد شده از سوی شهروندان نسبت به این موضوع از سوی برخی از اصناف متخلف، با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و سایر دستگاه‌های مسوول، ۲۵۷ واحد صنفی متخلف پلمب شد.

 حیدری عنوان کرد: تعداد هشت تالار پذیرایی، ۳ واحد گیم‌نت و پنج واحد قلیان خانه‌های سنتی به علت رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی در یک هفته گذشته پلمب شده است.

وی با اشاره به اینکه هدف از اجرای این طرح‌ها رعایت قوانین نظام صنفی و پروتکل‌های بهداشتی جهت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در سطح جامعه است، یادآور شد: برابر ماده ۲۷ و ۲۸ قانون نظام صنفی با واحدهای صنفی متخلف برخورد شده است.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی با اعلام تداوم و تشدید اینگونه اقدامات کنترلی و نظارتی پلیس با توجه به شیوع ویروس کرونا، به شهروندان توصیه کرد؛ در صورت امکان از شرکت در نشست‌های خانوادگی، آیین عروسی یا موارد غیرضروری خودداری کنند تا این ویروس از سطح جامعه ریشه‌کن شود.