گردشگری و توریسم

پرداخت بیش از سه میلیارد تومان پاداش به مشترکان کم مصرف برق همدان

شیرزاد جمشیدی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: سهم کشاورزان از این محل ۲ میلیارد ۵۶۹ میلیون تومان و مشترکان حوزه صنعت ۵۴۹ میلیون تومان بوده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان یادآوری کرد: از ۵۹۶ هزار و ۷۸ مشترک خانگی، ۵۷۳ هزار و ۱۷۷ مشترک الگوی مصرف را رعایت می کنند که ۳۱۰ هزار و ۶۴۵ مشترک مشمول تخفیف شده و  ۱۱۰ میلیون تومان پاداش سال گذشته به آنها پرداخت شد.

جمشیدی تاکید کرد: ۲۲ هزار و ۹۰۱ مشترک پرمصرف در استان به ویژه در سه ماهه تابستان داریم که این مشترکان مشمول اضافه تعرفه هفت درصد، جریمه پله ای شده علاوه بر این باید ۱۶ درصدی به مبالغ پرداختی آنها اضافه می شود.

وی بیان کرد: در بخش مشترکان اداری، ۸۱ مشترک با شرکت توزیع نیروی برق همکاری دارند که ۴۵ میلیون تومان پاداش بابت همکاری گرفتند همچنین ۵۴ مشترک تجاری ۲۶ میلیون پاداش دریافت کردند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان افزود: برخی از صنایع، ادارات و مشترکان از مولد اضطراری استفاده کرده که با این  ۶۰ مشترک قراردادی منعقد شد و در این سه ماه ۲۳۵ میلیون تومان پاداش به آنها پرداخت شد.

جمشیدی تاکید کرد: برای اینکه تابستان امسال شاهد خاموشی برق در استان نباشیم باید مردم و دستگاه‌ها در زمینه رعایت الگوی مصرف همکاری لازم را داشته باشند.

وی ادامه داد: روند افزایش مصرف انرژی برق از ۱۵ خرداد شروع شده و در ۳۱ خرداد با افزایش دما به ۳۲ درجه بالای صفر پیک مصرف استان در روز به ۶۵۷ مگاوات و در شب به ۶۸۰ مگاوات رسید که با اجرای برنامه های «مدیریت مصرف» و «پاسخگویی بار» ۴۵ مگاوات روزانه مدیریت می شود.

جمشیدی افزود: قبل از ساعت یک ظهر حدود ۶۵۷ مگاوات مصرف برق در استان داشتیم که با اجرای برنامه های مدیریت مصرف و پاسخگویی بار،  ۶۱۲ مگاوات برق مصرف شد و حدود ۴۵ مگاوات برنامه پاسخگویی بار شرکت برق بود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با بیان اینکه پیک مصرف برق استان ها به صورت هفتگی مشخص می شود اظهار داشت:  شرکت توزیع نیروی برق ملزم به رعایت این الگو به منظور مدیریت مصرف برق است و سقف مجاز پیش بینی شده برای همدان در هفته جاری  ۶۶۲ مگاوات است در حالیکه ۶۱۲ مگاوات مصرف شده است. 

جمشیدی ادامه داد: هشت هزار و ۵۵۴ تفاهم نامه برای اجرای برنامه های پاسخگویی بار با تمامی مشترکان در طرح های مختلف منعقد شد که ۱۶۷ مگاوات مقدار این پیمان بود و تاکنون حدود ۵۰ مگاوات عملیاتی شده است.

وی افزود: این پیمان ها با صنایع، کارخانه ها، بخش کشاورزی، ایستگاه های سی.ان.جی، مراکز اداری و تجاری منعقد شده که در صورت عمل به تفاهم نامه زمان اوج مصرف استان را بدون مشکل خاموشی طی خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان یادآوری کرد: از  ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور با بالا رفتن پیک مصرف برق، شرایط بحرانی می شود بنابراین مردم باید شرکت توزیع نیروی برق را در مدیریت مصرف همراهی کرده و از ساعت ۱۲ تا ۱۷ روز و ۲۰ تا ۲۳ نسبت به رعایت الگوی مصرف اقدام کنند تا تابستان بدون خاموشی داشته باشیم.

جمشیدی اضافه کرد: اگر مردم ۱۰ درصد کاهش مصرف برق داشته باشند ۲۰ درصد به آنها پاداش پرداخت می شود همچنین الگوی مصرف در تابستان یعنی از ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور ۳۰۰ کیلووات و در دیگر ماه ها ۲۰۰ کیلووات در ماه است در صورت رعایت این الگوی مصرف توسط مردم و کاهش نسبت به سال قبل، آنها مشمول تخفیف بار برق می شوند.

وی گفت: با توجه به مکاتبه معاونت توسعه و مدیریت منابع استانداری همدان بر ادارات و دستگاه های اجرایی، باید بار سرمایشی از ساعت ۱۲ به بعد کاهش یابد چرا که با کاهش ۱۰ درصد مصرف برق ادارات، کمک شایانی به بار استان می شود..

جمشیدی ادامه داد: 

وی افزود: ۶ نیروگاه هفت مگاواتی و چهار نیروگاه سی.اچ پی در همدان فعال است که از این محل ها ۶۰ مگاوات تولید برق افزایش دادیم.