گردشگری و توریسم

اولمرت:طرح الحاق کرانه باختری برای امنیت اسراییل خطرناک است

اولمرت در گفت وگوی اختصاصی با شبکه خبری “روسیا الیوم” گفت: عبدالله دوم شاه اردن با رد گفت‌وگوی تلفنی با نتانیاهو، نشان داد که وی به سران کنونی اسرائیل هیچ اطمینانی ندارد و او بر حق است.

نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی ادامه داد: طرح نتانیاهو برای الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری، اقدامی بسیار خطرناک برای اردن است. نمی‌توانیم بدون در نظر گرفتن پیامدها سیاست اسرائیل که اثرات آن اردن را تحت تأثیر قرار می‌دهد، [برای الحاق کرانه باختری] اقدام کنیم.

اولمرت در پایان هشدار داد: طرحی که اسرائیل بدنبال اجرای آن است، شاید به ایجاد بی ثباتی در اردن منجر شود که این مسأله خود می‌تواند برای منافع امنیتی اسرائیل نیز خطرناک باشد.

رژیم صهیونیستی تصمیم دارد با وجود واکنش ها و مخالفت های گسترده بین المللی، طرح الحاق کرانه باختری را از ابتدای ماه ژوئیه آینده (تیر ماه) به طور یکجانبه به اجرا بگذارد.

برخی منابع نیز اعلام کرده اند که ممکن است رژیم صهیونیستی با توجه به فشارهای گسترده بین المللی، طرح الحاق کرانه باختری را در چندین مرحله اجرا کند و در مرحله اول ۳ مجتمع بزرگ شهرک نشینی در کرانه باختری را به اراضی اشغالی ملحق کند.

بیش از ۸۰ درصد از صهیونیست‌های ساکن کرانه باختری در این ۳ مجتمع شهرک‌نشینی سکونت دارند.

نتانیاهو و «بنی گانتس» رییس ائتلاف «آبی و سفید» این رژیم پس از توافق برای تشکیل کابینه ائتلافی در خصوص آغاز الحاق دره اردن (غور اردن) و شهرک‌های صهیونیستی در کرانه باختری به این رژیم از ابتدای ماه ژوئیه (تیر ماه) توافق کردند.

رژیم اشغالگر قدس همچنین قرار است در این گام که با حمایت دولت آمریکا و شخص “دونالد ترامپ” صورت می‌گیرد، بیش از ۳۰ درصد از خاک کرانه باختری را اشغال و به سرزمین‌های اشغالی الحاق کند.