گردشگری و توریسم

تفاهمنامه همکاری آتش‌نشانی و آموزش‌ و پرورش اصفهان منعقد شد

این تفاهمنامه عصر یکشنبه در شورای آموزش و پرورش استان اصفهان منعقد شد.

معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: این تفاهمنامه در باره عملیاتی کردن مدیریت سوانح مدرسه با ایجاد کارگروه استانی و کمیته‌های مربوطه در مدارس منعقد شد.
سیدمحمد میرپور افزود: ۱۲ گام و هشت فصل از ضابطه ۴۰۶(آماده‌سازی مدارس در برابر حوادث) تعیین شده در این تفاهمنامه به مدت یکسال اجرایی خواهد شد.
وی بیان کرد: سه فصل از این فصول مربوط به آموزش دانش‌آموزان، معلمان و والدین است که در سه مقطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم مدارس دولتی و غیردولتی انجام می‌شود.
معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت آموزش و پرورش استان تصریح کرد: در قالب این تفاهمنامه، آتش‌نشانی اصفهان باید تامین محتوا، تجهیزات مورد نیاز، تنظیم دستورالعمل‌های اجرایی مورد نیاز، ارسال پیام‌های ایمنی و برگزاری مانورهای ایمنی در محل اردوگاه شهید بهشتی اصفهان را انجام دهد.
وی ادامه داد: این تفاهمنامه سه‌جانبه میان آتش‌نشانی، شهرداری و آموزش و پرورش استان اصفهان است.
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان نیز گفت: هرچه برای آموزش هزینه شود درواقع هزینه نیست بلکه نوعی سرمایه‌گذاری است.
آتشپاد محسن گلابی با اشاره به اینکه این آموزش در همه مدارس شهر اصفهان انجام می‌شود، افزود: این آموزش به صورت رایگان و برای دانش‌آموزان، والدین و معلمان خواهد بود.
وی تصریح کرد: نیروهای آتش‌نشانی در سال ۹۸ جان چهار هزار شهروند را نجات دادند.
۲۵ ایستگاه آتش نشانی و خدمات ایمنی با ۶۲۴ نیروی عملیاتی و ۹۰ نیروی ستادی در مناطق پانزده‌گانه شهر اصفهان فعالیت دارند.