گردشگری و توریسم

تصویب ۱۶۴۰ پروژه اقتصاد مقاومتی در استان کرمان

به گزارش ایرنا، جعفر رودری روز یکشنبه در چهارمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان که به ریاست استاندار کرمان برگزار شد افزود: اهداف ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان در دو بخش اجرای پروژه های پیشران که محرک اقتصادی در بخش های مختلف استان هستند و اجرای برنامه هایی که بستر ساز فضای تولید بوده و در قالب ۹ برنامه تعریف شده اند دنبال می شوند.

دبیر ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان با اشاره به اینکه ۲۴ پروژه مرتبط به جهش تولید بوده و در حال رایزنی برای افزایش آنها تا حدود ۳۴ پروژه هستیم خاطرنشان کرد: بخش اعظم این پروژه‌ها در حوزه زیرساخت ها و همچنین بخش غیردولتی تعریف شده‌اند و طی تفاهم‌نامه‌ای که بین رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و استاندار کرمان امضا خواهد شد بخشی از منابع مالی آنها در حوزه دولت و همچنین تسهیلات بخش غیردولتی تامین خواهد شد.

 رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان با اشاره به عملکرد ضعیف ۹ معین اقتصادی در استان گفت: پروژه‌های ۱۷ معین اقتصادی بر اساس برنامه زمان بندی بسته شده و ۹ معین اقتصادی که عملکرد آنها مورد انتظار ستاد فرماندهی استان نیست به زودی تعیین تکلیف خواهند شد.

رودری منابع در نظر گرفته شده برای ۱۶۴۰ پروژه مصوب ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان را قریب به ۸۰ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: تاکنون بیش از ۴۲ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام شده است.

 دبیر ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان پیش‌بینی اشتغال پروژه‌های اقتصاد مقاومتی استان را ۵۰ هزار فرصت شغلی اعلام نمود و خاطرنشان کرد تاکنون ۳۳ هزار فرصت شغلی ایجاد شده است.

وی همچنین با اشاره به مصوبات جلسه قبل ستاد از دستگاه های اجرایی که پروژه های عقب تر از برنامه و یا پروژه های غیرفعال دارند خواست در ارسال دلایل عدم تحقق و یا غیر فعال بودن پروژه ها به دبیرخانه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان تسریع نمایند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان با اشاره به برنامه‌های اجرایی ۹ گانه ستاد فرماندهی استان افزود: بهبود فضای کسب و کار، پیاده سازی و اجرای پنجره واحد الکترونیکی،  توسعه صادرات و بازاریابی، ارتقای بهره وری، توسعه اقتصاد دانش بنیان،  تامین مالی برای افزایش سرمایه‌گذاری کلان استان، احصا  قوانین و دستورالعمل های زائد و مانع سرمایه‌گذاری و تولید در استان برای ارائه در سطح ملی،  ایجاد زنجیره تولید و  نهادسازی اقتصادی برای حمایت از بازاریابی و فروش محصولات از جمله برنامه های اجرایی ۹ گانه ستاد فرماندهی استان می باشند.

وی همچنین از تدوین صددرصدی ساز و کار اجرایی برنامه ها خبر داد و علیرغم پیگیری‌های متعدد هنوز برش استانی پروژه‌ها توسط بعضی از وزارتخانه‌ها به استان ابلاغ نشده است تاکید بر لزوم پیگیری دستگاه های اجرایی جهت اخذ برش استانی پروژه ها  از وزارتخانه‌های متبوع و ارسال آنها به دبیرخانه ستاد در اسرع وقت نمود.