گردشگری و توریسم

سردار مهری: نقش سربازان در نیروهای مسلح بی‌بدلیل است

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری پلیس، سردار تقی مهری در مراسم بدرقه مشمولان اعزامی تیر ماه، ضمن درود و سلام به ارواح پاک و مطهر شهدا و آرزوی سلامتی و طول عمر با عزت برای فرمانده معظم کل قوا امام خامنه ای عزیز (مدظله العالی) اظهار کرد: خدمت سربازی در کشور ما مقوله ای قانونی و ارزشی است.

وی با اشاره به فرمایشات فرمانده معظم کل قوا که فرمودند، «خدمت وظیفه عمومی خدمت واقعا مقدسی است که در زمان جنگ و صلح در صف اول نیازهای کشور قراردارد»، گفت: خدمت مقدس سربازی در کشور ما علاوه بر اینکه رعایت مسئله قانون است، مقوله ای ارزشی است و خدمت در این لباس مقدس مثل قرآن خواندن و جهاد فی سبیل الله است.

سردار مهری با بیان اینکه سلامت سربازان از اهمیت ویژه ای برخوردار است، اذعان داشت: در شرایط کنونی که جامعه با مسئله شیوع ویروس کرونا مواجه است، رعایت مسائل بهداشتی در مقر یگان های آموزشی حائز اهمیت است و مراکزآموزشی و پادگان ها از امن ترین مناطق و نقاط شهر است.

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا با بیان اینکه وجود سربازان برای نظام برکت است، تصریح کرد: سربازان ما درحفظ امنیت و آرامش کشور بسیارتاثیرگذارند، یکی از مزایای این دوران نظم پذیری، قانونمندی و افزایش حس تعلق به سرزمین عزیزمان ایران است و امیدواریم مهارت های زندگی دسته جمعی شما عزیزان نیز ارتقاء یابد.

وی گفت: امنیت برای همه ملت ها از اهمیت فوق العاده ای برخورداراست و ظرف هرکار اقتصادی ،اجتماعی و….«امنیت» است  و نقش سربازان در نیروهای مسلح بی بدلیل است وحداقل نیمی از نقش دفاعی – امنیتی نیروهای مسلح از بدوانقلاب توسط سربازان تامین شده است.

سردار مهری اظهار کرد: در سال های گذشته اقدامات مهمی درخصوص ارتقاء مهارت سربازان از سوی نیروهای مسلح و با مشارکت سازمان ها انجام شده که توصیه می شود سربازان از این فرصت ها استفاده کنند، سربازانی که در دوره های مهارت آموزی شرکت کنند، پس از قبولی در آزمون های مربوطه،گواهینامه ای از سوی سازمان فنی و حرفه ای برای آنان صادر می شود که اعتبار بین المللی دارد، همچنین برای این دسته از عزیزان بعد از اتمام خدمت سربازی، تسهیلات شغلی و بانکی در نظر گرفته شده است.