گردشگری و توریسم

مراکز مثبت زندگی در زنجان برای جوانان تحصیل‌کرده شغل ایجاد می‌کند

سید رزاق منافی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تاکنون ۸۸ نفر در فراخوان مثبت زندگی در شهرستان زنجان ثبت نام کرده اند که این مراکز در راستای خدمات رسانی بهینه و محله محوری تاسیس می شوند.

وی اضافه کرد: طبق برنامه ریزی انجام گرفته ۲۱ مرکز در شهر زنجان تاسیس خواهد شد که این مراکز محله محور بوده و سعی خواهد شد که جامعه تحت پوشش سازمان در نزدیکترین فاصله از محل سکونت خود خدمات درخواستی را دریافت کند.

مدیر اداره بهزیستی شهرستان زنجان ادامه داد: این مراکز که بر پایه آی تی و دولت الکترونیک است ۲۲ خدمت از سطح اولیه خدمات سازمان بهزیستی در حیطه توانبخشی، اجتماعی و پیشگیری را روی بستر الکترونیک در سطح جامعه ارائه می‌کنند.

وی  اظهار داشت: مراکز مثبت زندگی با هدف تسهیل و تسریع در خدمات بهزیستی همچون آموزش‌های تشکیل و تحکیم خانواده، آموزش‌های مهارت‌های زندگی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، آگاه سازی برای پیشگیری از معلولیت، غربالگری سطح یک پیشگیری از معلولیت ها و غربالگری بینایی، شنوایی، اختلالات ژنتیکی و اوتیسم و توزیع کامل و صحیح خدمات سازمان به آحاد جامعه راه‌اندازی می‌شود.

 منافی افزود: در این مراکز همچنین استعلام صدور و تمدید موافقت اصولی، پروانه تاسیس، پروانه فعالیت، پروانه مسئول فنی مراکز و موسسات غیردولتی انجام می شود.

وی خاطرنشان کرد: اداره بهزیستی شهرستان زنجان ۱۲ هزارو ۴۱۳ خانوار تحت پوشش دارد که بیش از هفت هزار نفر به طور ماهانه مستمری دریافت می‌کنند.