گردشگری و توریسم

پیشرفت ۵۵ درصدی پروژه کمربندی بندرامام به آبادان

به گزارش ایرنا بنا بر اعلام روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان، عادل دریس شنبه با اشاره به اینکه این پروژه عمرانی در بستر باتلاقی احداث می شود و این موضوع شرایط را برای پیشبرد آن سخت و دشوار کرده است اظهار داشت: با این وجود، میزان پیشرفت کار مطلوب است و تاکنون نزدیک به ۷۰۰ متر از ابتدای جاده مذکور آسفالت شده است.

وی پروژه احداث جاده کمربندی بندرامام خمینی(ره) به آبادان را از جمله پروژه های بزرگ عمرانی برشمرد و گفت: این طرح راهسازی با هدف عمل به مسئولیت های اجتماعی با اعتباری بالغ بر ۷۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات سازمان بنادر و دریانوردی به بهره برداری خواهد رسید.

دریس افزود: این پروژه به پیشگیری از فرسودگی و تسهیل رفت و آمد معابر شهری و کاهش بارترافیک جاده‌ای در مسیر بندر امام خمینی (ره) به آبادان کمک بسیاری می کند.

بندرامام خمینی (ره) در جنوب خوزستان با مساحت یک هزار و ۴۴ هکتار، نقش مهمی در تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی کشور برعهده دارد.

آغاز تعمیر اساسی بندرسجافی خوزستان

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان در ادامه گفت: تعمیر اساسی بندرسجافی از بنادر کوچک خوزستان با هدف افزایش ظرفیت و بهبود خدمات بندری با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال آغاز شد. در جریان این تعمیرات، اسکله و ابنیه این بندر محلی نوسازی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بندر سجافی، به مرکزی برای توسعه و رونق کسب و کارها تبدیل شده است، گفت: با اتمام تعمیرات اساسی در این بندر، زمینه برای ارتقای فعالیت‌های تجاری و رونق بیشتر کسب و کارهای مرتبط با تجارت دریایی برای اهالی شهرستان هندیجان فراهم می‌گردد.

بندر سجافی با مساحتی در حدود سه هزار و ۳۰۰ متر مربع و با  سه پست اسکله در ۳۰ کیلومتری شهرستان هندیجان و در مسیر رودخانه زهره قرار دارد.