گردشگری و توریسم

راه‌اندازی گشت اختصاصی پلیس ساختمان در باغ‌های همدان

محمدعلی گلشن روز پنجشنبه در گفت وگو باخبرنگار ایرنا اظهار داشت: با راه اندازی این گشت، فضای نظارت بر ساخت وسازهای مجاز و غیرمجاز در سطح باغ های همدان افزایش چشمگیری خواهد یافت.

وی بیان کرد: گشت اختصاصی پلیس ساختمان در حوزه باغ ها به صورت مستمر نسبت به بازدید از این مناطق اقدام خواهد کرد.

گلشن اضافه کرد: هرگونه اقدام در ساخت و ساز باغ ها از قبیل فنس کشی، کرت بندی، تراس بندی، تعمیرات و نوسازی، تعمیرات جزیی و اساسی، ترمیم دیوار و دیوارکشی، احداث و مرمت بنا، نصب آلاچیق و سایه بان، احداث انباری و سرویس بهداشتی، احداث اتاق کارگری و خانه باغی نیاز به مجوز دارد و شهروندان باید به شهرداری منطقه خود مراجعه کنند.

وی با اشاره به اینکه سامانه ۱۳۷ همدان آماده گزارش‌های مردمی از ساخت وسازهای غیرمجاز است، گفت: هم اینک طرح گشت زنی پلیس ساختمان ویژه باغ های منطقه دره مرادبیک و سیلوار آغاز شده است و سامانه ۱۳۷ به صورت شبانه روز آماده دریافت هرگونه تخلف خواهد بود.

مدیر پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری همدان خاطرنشان کرد: مناطق دره مرادبیک با ۲ هزار و ۸۰۰ و سیلوار با یک هزار باغ از اهمیت ویژه برخوردار هستند و نظارت بر هرگونه ساخت وساز در این بخش ها با تشکیل گشت پلیس ساختمان در حال انجام است.

وی افزود: گشت های پلیس ساختمان ویژه باغ ها مجهز به دوربین و سیستم ردیاب GPS هستند و کنترل و نظارت به خوبی انجام می شود.

مدیریت پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری همدان از ابتدای امسال تاکنون حدود ۱۵۰ مورد ضبط وسایل ساخت و ساز و نیز صدور اخطاریه اقدام کرده است.