گردشگری و توریسم

ده‌ها عربستانی به دلیل انتشار توییت‌های انتقادی در زندان هستند

به نوشته روزنامه القدس العربی، حساب کاربری زندانیان عقیدتی در توییتی نوشت: به دلیل توییت کردن، ده ها نفر از سال‌ها و ماه‌های طولانی پشت میله‌های زندان‌های عربستان هستند.  
بر اساس این گزارش، «فهد الهریفی» بازیکن پیشکسوت تیم ملی فوتبال عربستان، چند روز پیش به دلیل انتشار توییتی که در آن از اقدامات مقام‌های سعودی درباره ویروس کرونا انتقاد کرده بود، دستگیر شد.
این گزارش می‌افزاید: در حالی مقام‌های سعودی کسانی که در توییتر نظرات خود را منتشر می‌کنند، بازداشت می کند که این اقدام با ماده هشتم قانون مطبوعات سعودی درباره آزادی بیان در رسانه‌ها تناقض دارد.
همچنین در سال ۲۰۱۷ مقام‌های سعودی “سلمان العوده” مبلغ دینی را به دلیل توییتی درباره بحران قطر و انتقاد از محاصره این کشور، دستگیر کردند.
از دیگر افرادی که مقام‌های سعودی در رابطه با فعالیت در توییتر دستگیر کردند، “یوسف الملحم” فعال حقوق‌ بشری عربستانی است که سال ۲۰۱۷ به دلیل اینکه در توییتی علاقه خود به کشور قطر را ابراز کرده بود، دستگیر شد.  
سپتامبر سال ۲۰۱۷ میلادی و فقط چند ماه بعد از انتصاب “محمد بن سلمان” به سمت ولیعهد عربستان ده‌ها تن از تجار، روحانیون، شاهزادگان، فعالان حقوق بشر و حقوق زنان و علمای این کشور دستگیر و روانه زندان شده‌اند.
در حالی که این بازداشت‌ها انتقاد مجامع بین‌المللی از جمله عفو بین‌الملل، دیده‌بان حقوق بشر و اتحادیه اروپا را در پی داشته است، رژیم سعودی همچنان به سرکوب مخالفان و فعالان حقوق بشر و فعالان حقوق زنان ادامه می‌دهد.