گردشگری و توریسم

اتحادیه عرب احداث شهرک «ترامپ» در جولان سوریه را محکوم کرد

به گزارش خبرگزاری الشرق الاوسط، «سعید ابوعلی» معاون دبیرکل اتحادیه عرب در امور فلسطین و سرزمین‌های اشغالی، گفت: احداث شهرک‌های استعماری در جولان سوریه همانند اراضی فلسطینی، غیر قانونی است و اتحادیه عرب تداوم نقض قوانین بین المللی را محکوم می‌کند.

وی افزود: دبیرخانه اتحادیه عرب از مبارزات مردم سوریه در جولان که همه روزه در مقابل پروژه‌های شهرک‌سازی، تخریب و مصادره ایستادگی می‌کنند، حمایت می‌کند.

معاون دبیر کل اتحادیه عرب همچنین از جامعه جهانی خواست تا با فشار بر مقام‌های رژیم اشغالگر اسرائیلی، این اقدامات خصمانه را متوقف و قوانین و تعهدات بین‌المللی از جمله قطعنامه شماره ۹۴۷ شورای امنیت را که از اسرائیل می خواهد به اشغال بلندی های جولان پایان دهد، رعایت کند.  

رژیم صهیونیستی روز یکشنبه کار احداث شهرک جدید صهیونیستی به نام «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا را در بلندی‌های جولان اشغالی آغاز کرد.

بر اساس این گزارش، بودجه اولیه احداث این شهرک صهیونیستی ۲.۳ میلیون دلار است و قرار است ۱۲۰ خانواده یهودی در این شهرک اسکان داده شوند.

کابینه نتانیاهو سال گذشته ساخت شهرکی به نام دونالد ترامپ را در خوشخدمتی این اقدام رئیس جمهوری آمریکا که در مارس ۲۰۱۹ حاکمیت رژیم صهیونیستی بر بلندی‌های جولان اشغالی را به رسمیت شناخت، تصویب کرد.

همچنین رژیم صهیونیستی در جنگ سال ۱۹۶۷ کنترل بلندی‌های جولان سوریه را به دست گرفت و در سال ۱۹۸۱ این منطقه راهبردی را ضمیمه سرزمین‌های اشغالی کرد. این در حالی است که حاکمیت رژیم صهیونیستی بر این بخش از خاک سوریه از سوی جامعه جهانی به رسمیت شناخته نشده است.