گردشگری و توریسم

بی‌توجهی به پروتکل‌های بهداشتی و ناقلان بدون علامت، عوامل گسترش کرونا

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، دکتر قاسم جان بابایی چهارشنبه در نشست ستاد مبارزه با کرونای خوزستان در اهواز با اشاره به سیر نزولی رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور اظهار داشت: رعایت بهداشت فردی و دستورالعمل‌های بهداشتی تنها راه قطع زنجیره انتقال این عفونت به شمار می‌رود و  یکی از مهم‌ترین راه‌های پیشگیری در برابر بیماری کووید ۱۹  استفاده از وسایل حفاظت فردی همچون ماسک است.

جان بابایی در ادامه بر لزوم  تامین اعتبارات لازم در راستای مبارزه با ویروس کرونا تاکید کرد.

در این نشست نمایندگان حاضر در جلسه و رییس مجمع نمایندگان استان ضمن اشاره به مسائل مبتلایان حوزه انتخابی خود، مواردی در این خصوص را ارائه کردند.
به گفته دکتر حسین کاملی مسوول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، سفر به آبادان و دزفول و بازدید از بیمارستان امیرالمونین اهواز از دیگر برنامه‌های روز چهارشنبه دکتر جان بابایی در سفر به خوزستان بود.

نشست ستاد مبارزه با کرونا استان خوزستان چهارشنبه با حضور مجمع نمایندگان استان، معاون درمان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، سرپرست دانشگاه جندی شاپور اهواز و جمعی از معاونان و مدیران  و بدون حضور خبرنگاران ، در سرسرای اداری دانشگاه علوم پزشکی اهواز برگزار شد.

دکتر ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت نیز چندی پیش در سفر به خوزستان در جریان خدمات‌دهی به بیماران مبتلا به کرونا قرار گرفت.

خوزستان دربحث شیوع بیماری کرونا  از یک ماه پیش در وضعیت قرمز قرار دارد و در روزهای اخیر تعداد مبتلایان این استان به نحو چشمگیری افزایش یافته است.

مسوولان دانشگاه علوم پزشکی اهواز  بالا رفتن آمار مبتلایان به ویروس کرونا در خوزستان را ناشی از رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی توسط اصناف، مردم و ادارات و همچنین افزایش بیماریابی عنوان کرده‌اند.