گردشگری و توریسم

جنگ شمال و جنوب ایتالیا بر سر تصاحب جام در پایتخت

از ساعت ۲۳:۳۰ دقیقه امشب(چهارشنبه) به وقت تهران ۲ تیم یوونتوس و ناپولی در چارچوب مسابقه فینال کوپا ایتالیا در ورزشگه المپیکوی رم به مصاف هم می‌روند. برنده این دیدار اولین جام این فصل در کشور ایتالیا را در شرایط خاص دریافت خواهد کرد.

این مسابقه از سال ۱۹۲۲ آغاز شده و حالا به سن ۹۸ سال رسیده است. یوونتوس با ۱۳ عنوان قهرمانی همانند لیگ، پرافتخارترین تیم به حساب می‌آید. آنها به جز سال قبل که لاتزیو قهرمان شد و آنها به فینال نرسیدند از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹ راهی دیدار نهایی شدند و عنوان قهرمانی را هم کسب کردند.

حریف یوونتوس ناپولی است. تیمی از جنوب ایتالیا. ناپولی آخرین باری که به فینال رسید سال ۲۰۱۴ بود. آنها با هدایت رافا بنیتز موفق شدند از سد فیورنتینای مونتلا بگذرند و به پنجمین قهرمانی‌شان برسند.

نکته جالب توجه این است که این ۲ تیم تا به حال در فینال کوپا ایتالیا باهم رقابت نکرده‌اند. اگر یوونتوس در این دیدار به برتری برسد صاحب چهاردهمین قهرمانی خود می‌شود و بیش از پیش از دسترس خارج خواهد شد و اگر پارتنوپی به جام برسد می‌تواند در کنار فیورنتینا به ششمین قهرمانی نائل شود و تنها چهار تیم را بالای سر خود ببیند.

تقابل مائوریتسیو ساری با تیم اسبقش نیز به حساسیت این پیکار خواهد افزود. او در آخرین تقابل خود با ناپولی در ژانویه ۲۰۲۰ با نتیجه ۲ بر یک شکست خورد و حالا به دنبال جبران است. باید دید گتوزو چنین اجازه‌ای را به او خواهد داد یا خیر.