گردشگری و توریسم

هشدار در باره خطر آتش‌سوزی در عرصه‌های طبیعی مازندران 

حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی مازندران با اعلام این که بیشتر آتش سوزی ها در عرصه های طبیعی و ملی ریشه‌های انسانی دارد ، تاکید کردند که خطر آتش سوزی  با ورود قابل توجه مسافران و گردشگران به عرصه های جنگلی و مرتعی در  تعطیلات پایان هفته جاری و افزایش ۲ درجه ای دمای هوا جدی تر شده است.

این دو دستگاه متولی منابع طبیعی و محیط زیست از گردشگران و رانندگان خواستند هنگام عبور از مسیرهای مرتعی و جنگلی، از پرتاب ته سیگار به حاشیه جاده‌ها خودداری کنند ، چراکه این کار می‌تواند منجر به وقوع آتش‌سوزی شود.
آنها همچنین از گردشگران و تمام کسانی که در محیط‌های طبیعی و باز برای فعالیت یا تفریح حاضر می‌شوند درخواست کردند تا از روشن کردن آتش جدا خودداری کنند.

با توجه به اینکه  هم اکنون کشاورزان مشغول برداشت گندم و جو در مناطق کوهستانی هستند ، اداره کل منابع طبیعی مازندران نیز از کشاورزانی که در حاشیه عرصه های جنگلی و مرتعی دارای زمین زراعی هستند خواست تا از آتش زدن بقایای محصولات کشاورزی خودداری کنند.

منابع طبیعی مازندران از مسافران و گردشگران خواست تا با توجه به افزایش دمای هوا تا پایان هفته ، از رها سازی مواد شیشه‌ای نظیر انواع بطری شیشه‌ای و پلاستیکی در داخل جنگل‌ها و مراتع که سبب انعکاس نور و اشتعال علوفه خشک کف جنگل‌ها می‌شود، جدا خودداری نمایند.

طبق اعلام رسمی هواشناسی مازندران هوای استان تا پایان هفته گرم و دمای آن نیز تا ۳۷ درجه افزایش می یابد.

استان مازندران ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار مساحت دارد که ۵۳۰ هزار هکتار از این مساحت استانی را عرصه های حفاظتی زیست محیطی تشکیل می دهد و ۴۹۰ گونه جانوری در این عرصه ها زیست می کنند.