گردشگری و توریسم

ورود مسافران خارجی به استرالیا تا سال آینده ممنوع شد

به گزارش خبرگزاری رویترز از سیدنی، «سیمون بیرمنگهام» وزیر تجارت استرالیا گفت که مرزها احتمالا بسته می‌ماند اما مقررات داخلی برای دانشجویان و مسافرانی که به طور طولانی مدت در این کشور هستند، آسان تر می‌شود.

استرالیا تا حد زیادی در مهار ویروس کرونا موفق عمل کرده و این موفقیت را با جلوگیری از انجام سفرهای بین‌المللی و فاصله‌گذاری سخت اجتماعی به دست آورده است.

وزیر تجارت استرالیا در عین حال گفت که دانشجویان بین المللی و مسافرانی که قصد اقامت طولانی مدت در این کشور را دارند، باید قرنطینه شوند.

بازگشت دانشجویان غیربومی به استرالیا، دانشگاه‌های این کشور را که با زیان مالی بالایی به واسطه بسته شدن مرزها مواجه هستند، نجات می دهد.

پذیرش دانشجویان غیربومی و بین‌المللی، چهارمین منبع بزرگ کسب درآمد خارجی برای استرالیا به ارزش ۳۸ میلیارد دلار استرالیا (۲۶ میلیارد و ۱۴۰ میلیون دلار آمریکا) محسوب می شود.

بیش از هفت هزار و ۳۰۰ نفر در استرالیا به کووید – ۱۹ مبتلا شده و ۱۰۲ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری فوت کرده اند.

بالاترین میزان افزایش روزانه مبتلایان جدید به کرونا در استرالیا روز چهارشنبه با گذشت بیش از یک ماه به ثبت رسید که اکثر مبتلایان از ایالت ویکتوریا دومین ایالت پرجمعیت این کشور بودند.

ایالت ویکتوریا از ابتلای ۲۱ مورد جدید به کرونا خبر داد که ۱۵ نفرشان از سفرهای خارجی بازگشته‌اند و در قرنطینه به سر می‌برند.