گردشگری و توریسم

هدف از جذب اعتبارات انجام به موقع کار است

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، سید کمال الدین میرجعفریان در جلسه «بررسی جذب اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای شهرداری‌های استان» بر جذب به موقع اعتبارات شهرداری‌های استان تاکید کرد.

وی اظهار داشت: شهرداران باید توجه داشته باشند که وقتی ابلاغ اعتبار انجام می‌شود، باید به موقع در آن چارچوب برنامه‌ریزی شود و نسبت به انعقاد قرارداد و انجام کار اقدام کنند.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: در موضوع احداث ۲۹ پارک که با عنایت استاندار خراسان جنوبی مبلغ ۲۰ میلیارد تومان اختصاص یافت، انتظار داشتیم شهرداری‌ها به موقع نسبت به انجام کار اقدام کنند اما علیرغم تخصیص ۱۰۰ درصدی در دی ماه سال گذشته، هنوز برخی شهرداری‌ها در مرحله عقد قرارداد هستند و انجام کار به کندی صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: برخی به تصور این که سال مالی در تیر ماه تعریف شده است، جذب اعتبارات را به روزهای آخر موکول می‌کنند که رویه خوبی نیست.

میرجعفریان گفت: امیدواریم شاهد تکرار این موضوع نباشیم که مانده ‌حساب جذب نشده توسط شهرداری‌ها، عدد کلانی باشد.

شهرداران استان نیز که به صورت ویدیو کنفرانسی در جلسه مشارکت داشتند، درخصوص باقیمانده اعتبارات تخصیص یافته، توضیحات لازم را ارائه کردند و مقرر شد در اسرع وقت نسبت به جذب اعتبارات اقدام شود.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور امروز (چهارشنبه) برای شرکت در نشست کاری شهرداران و روسای شورای اسلامی شهرها و شهرستاها به میزبانی شهرستان فردوس و همچنین بازدید و افتتاح چند طرح به خراسان جنوبی سفر کرده است.