گردشگری و توریسم

سازمان ملل، افغانستان را مرگبارترین کشور برای کودکان معرفی کرد

به گزارش روزنامه هشت صبح، سازمان ملل پس از افغانستان، سوریه و یمن را در جمع کشورهای مرگ‌بار برای کودکان قرار داده است. 

براساس گزارش سازمان ملل، در سال گذشته سه هزار و ۴۱۰ حادثه مرگبار و خشونت‌بار در افغانستان رخ داده است که در آن سه هزار و ۴۱۰ کودک قربانی شده‌اند. 

سازمان ملل مسئولیت بیش‌تر کشته شدن کودکان را به «عناصر ضد دولت» نسبت داده و اعلام می‌کند که کودکان در نتیجه عملیات جنگی، انفجار مین‌های کنار جاده‌ای و حملات انتحاری قربانی شده‌اند. 

یافته‌های سازمان ملل نشان می‌دهد که یک هزار و ۲۳۸ کودک از سوی طالبان، ۲۴۲ کودک  از سوی گروه داعش و ۵۵ کودک  از سوی گروه‌های ناشناس عناصر ضد دولت در سال ۲۰۱۹ میلادی کشته شده‌اند. 

با وجودی که افغانستان همچنان در صدر کشورهای مرگبار برای کودکان قرار گرفته است، اما سازمان ملل می‌گوید که شمار تلفات کودکان در سال گذشته میلادی نسبت به سال های پیش‌ کاهش یافته است. 

شورای امنیت ملی افغانستان بعد از دریافت گزارش سازمان ملل در مورد کشتار کودکان، طالبان را مسوول اصلی کشتار کودکان دانست  و اعلام کرد که این گروه با بمب‌گذاری‌ها، حملات انتحاری و استفاده از خانه‌های مردمی به عنوان سنگر، عامل اصلی «قتل عام» کودکان است. 

شورای امنیت ملی افغانستان همچنین اعلام کرد که برای حفاظت از غیرنظامیان و برقرار صلح و ثبات ، از طالبان می خواهد که دست از خشونت و کشتار مسلمانان و افغان ها بردارد.