گردشگری و توریسم

فراخوان شانزدهمین جشنواره شعر کوثر مرند منتشر شد

مهران فرجی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن اشاره به عدم برگزاری شانزدهمین جشنواره شعر کوثر مرند به دلیل شیوع ویروس کرونا در سال گذشته خاطرنشان کرد: با رفع برخی محدودیت های عمومی اعمال شده در ماه‌های گذشته، این جشنواره با تاریخ های جدید برگزار و از برگزیدگان با رعایت موارد بهداشتی تقدیر خواهد شد.

وی با بیان اینکه ارسال آثار در این جشنواره به صورت مجازی است، گفت: آخرین مهلت ارسال آثار روز شنبه ۳۱ خرداد ماه است و آیین اختتامیه نیز روز دوشنبه ۲ تیرماه در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مرند برگزار می شود.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مرند اظهار داشت: این جشنواره ویژه شاعران ساکن شهرستان مرند بوده و آثار ارسالی در ۲ موضوع آزاد و فرهنگ ایثار و شهادت (شهدای حریم سلامت و شهید حاج قاسم سلیمانی) می باشد.

وی همچنین افزود: شناساندن ابعاد شخصیتی حضرت فاطمه (س)، پاسداشت مقام والای شهادت و فرهنگ مقاومت، گرامیداشت پدید آورندگان آثار فاخر ادبی در زمینه سیره آسمانی ائمه اطهار (ع) و شناسایی استعدادهای جوان از جمله اهداف برگزاری این جشنواره می باشد.

فرجی اعلام کرد: علاقمندان به شرکت در جشنواره می توانند اشعار ارسالی خود را در ۲ زبان فارسی و ترکی آذری به دبیرخانه جشنواره مستقر در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مرند ارسال کنند.