گردشگری و توریسم

نماینده ولی‌فقیه در مازندران خواستار آسیب‌شناسی مهاجرت روستاییان شد

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی  فقیه در مازندران ، حجت الاسلام و المسلمین محمدباقر محمدی‌لایینی در دیدار مدیر بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر مازندران که به مناسبت پانزدهمین سالگرد تاسیس صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر با وی افزود : حمایت  اقشار ضعیف و آسیب‌پذیر باید تداوم داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه بیمه روستائیان و عشایر خدمات مهمی به مردم ارائه می‌کند، ادامه داد : خدماتی که به روستائیان ارائه می‌شود باید به گونه ای ساماندهی شود که در جهت جلوگیری از مهاجرت به شهرها موثر باشد.

نماینده ولی فقیه در مازندران خواستار تقویت انگیزه برای ماندن در روستاهای شد و گفت : جلوگیری از مهاجرت روستاها مغفول مانده است و باید با سازوکارهای درست مانع این کار شد.

محمدی‌لایینی بیمه شدن را اقدامی مهم  برای جلوگیری  از مهاجرت دانست  و گفت:  این امر سبب انگیزه ماندن در روستاها خواهد شد.

وی با تاکید بر ضرورت توجه به ایجاد اشتغال در روستاها، ادامه داد: طرح‌های اشتغال باید متناسب با موقعیت و ظرفیت‌های روستا باشد.

مدیر بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر مازندران نیز در این دیدار گفت : صندوق بیمه اجتماعی مازندران از سال ۱۳۸۴ تا کنون به ویژه در چهار سال اخیر با برنامه‌ریزی‌های منظم موجبات امیدبخشی را در بین کشاورزان، روستاییان و عشایر فراهم آورد و سعی کرد با ترویج بیش از پیش فرهنگ بیمه‌ای، گام‌های مطمئنی در بهبود حیات اجتماعی استان بردارد.

ابراهیمی با اشاره به اینکه مازندران در سه سال گذشته رتبه اول کشوری را در جذب، تمدید و عملکردی کسب کرده است تصریح کرد: تاکنون ۱۰۵ هزار خانوار تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی در استان هستند و بیش از ۵ هزار خانوار از مستمری‌ها بهره‌مند شدند.

وی از توزیع سبد کالا بین مستمری‌بگیران خبر داد و افزود: قرار است در آینده نزدیک تسهیلات وام برای مستمری‌بگیران در نظر گرفته شود.

استان مازندران سه میلیون و ۲۵۸ هزار نفر براساس سرشماری سال ۹۵ جمعیت دارد که ۴۳ درصد از این جمعیت در حدود سه هزار روستا سکونت دارند