گردشگری و توریسم

ایجاد درآمد پایدار برای زندانیان اولویت انجمن حمایت باشد

حمید شکری روز دوشنبه در جلسه انتخاب بازرسان جدید انجمن حمایت از زندانیان مراغه اظهار داشت: مراغه یکی از شهرستان های با پتانسیل بالا در زمینه فعالیت سازمان های مردم نهاد است که نمونه آن را در دوران کرونا شاهد بوده و هستیم.
وی افزود: انجمن حمایت از زندانیان مراغه در طول سال ها فعالیت خود اقدامات خوبی انجام داده و در این راستا تداوم ارتباط با خیران و استفاده بیشتر از ظرفیت آن ها بسیار ضروری و مهم است.
وی به ارایه خدمات به زندانیان شهرستان های همجوار اشاره کرد و گفت: تشکیل نمایندگی و استفاده از ظرفیت خیران دیگر شهرستان های تحت پوشش انجمن حمایت از زندانیان مراغه می تواند در رفع برخی از کاستی ها تاثیر گذار باشد.

اقدامات انجمن حمایت از زندانیان مراغه در سطح کشور بی نظیر است
دادستان عمومی و انقلاب مراغه نیز در این جلسه اقدامات انجمن حمایت از زندانیان مراغه را در سطح کشور بی نظیر عنوان کرد و گفت: همراهی مردم و خیران و اعضای هیات مدیره در این این انجمن ستودنی و قابل تقدیر است.
نادر نمی گفت: در حال حاضر قسمتی از درآمد انجمن توسط خیران و کمک های مردمی و قسمتی توسط خود انجمن و فعالیت های درآمدزایی تامین می شود.
وی افزود: داشتن درآمد پایدار در اولویت هیات مدیره انجمن قرار دارد و در این راستا در آینده نزدیک طرح های خوبی آغاز خواهد شد.
وی گفت: خدمات پس از اتمام زندان، حمایت از خانواده های زندانیان، توزیع بسته های معیشتی، اهدای جهیزیه و کمک هزینه های درمانی و تحصیلی به خانواده ها و خود زندانیان از جمله مواردی است که از سوی انجمن حمایت از زندانیان مراغه انجام می شود.

هزینه کرد بیش از ۲ میلیارد تومانی برای فعالیت های انجمن حمایت از زندانیان مراغه
بازرس انجمن حمایت از زندانیان مراغه نیز در این جلسه گفت: هزینه کردهای انجمن حمایت از زندانیان مراغه جهت فعالیت های انجمن و خدمات رسانی به خانواده های زندانیان و خود آن ها در طول سال گذشته در مجموع بیش از ۲ میلیارد و ۹ میلیون تومان بوده است.
مرتضی باستانی گفت: همچنین جمع کل سرمایه گذاری در جهت ایجاد درآمد پایدار و اشتغال زندانیان و حرفه آموزی در طول ۹ سال گذشته از سوی این انجمن مبلغ ۷۶۶ میلیون و ۵۱۸ هزار تومان است.
وی گفت: از هشت سال گذشته ۲ سالن قالیبافی در زمینی به مساحت یک هکتار با ظرفیت ۲۰۰ نفر و ۲۰ دار قالی جهت ایجاد درآمد پایدار با هزینه کرد ۵۵۰ میلیون تومان در راستای اشتغالزایی زندانیان و حرفه آموزی ایجاد شده است.
وی افزود: همچنین این انجمن در اجرای دستورالعمل سازمان زندان های کشور جهت ایجاد درآمد پایدار و اشتغالزایی برای زندانیان رای باز یک واحد نانوایی به مساحت ۱۷۰ مترمربع در ۲ طبقه با اعتبار ۱۰۲ میلیون تومان در حال راه اندازی دارد.
وی گفت: این پروژه از سال ۹۸ آغاز و هم اکنون ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی گفت: در سال گذشته برای آزادسازی ۳۶ نفر از زندانیان جرایم عمد بی بضاعت از محل اهدایی خیران و اعتبارات انجمن ۵۵۰ میلیون تومان پرداخت شده است.
باستانی اضافه کرد: همچنین در بین خانواده های تحت پوشش انجمن نزدیک به ۳۶۰ میلیون تومان سبد کالای مواد غذایی توزیع شده است.
وی ادامه داد: تحویل چهار سری جهیزیه به دختران دم بخت تحت پوشش انجمن به مبلغ ۱۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان از دیگر اقدامات انجام شده در سال گذشته است،
وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته بیش از ۸۷ میلیون تومان کمک های نقدی به خانواده های زندانیان برای اجاره مسکن، قبوض و هزینه سفر خانواده پرداخت شده است.
بازرس انجمن حمایت از زندانیان مراغه افزود: همچنین برای کمک هزینه تحصیلی فرزندان مددجویان مبلغ ۵۵ میلیون تومان پرداخت شده است.
باستانی اضافه کرد: کمک های نقدی و غیرنقدی به زندانیان بدون ملاقات به میزان ۷۸ میلیون تومان، شناسایی خانواده های زندانیان مستحق و بازدید از منزل آن ها با تحویل کمک های معیشتی در مجموع به ارزش یک و نیم میلیون تومان، پرداخت هزینه پزشکی زندانیان بدون ملاقات به مبلغ بیش از ۲ میلیون تومان، کارآموزی ۴۱۶ نفر از زندانیان در رشته های مختلف با اعتبار بیش از ۲ میلیون تومان، فعالیت های فرهنگی و آموزشی با هزینه کرد ۵۲ میلیون تومان و هزینه های دفتری و تبلیغی انجمن به مبلغ بیش از ۳۳۴ میلیون تومان از دیگر اقدامات انجام شده در سال گذشته است.
وی افزود: در سال گذشته همچنین انجمن حمایت از زندانیان مراغه مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان به ستاد دیه استان کمک بلاعوض کرده است.
وی ادامه داد: بابت دستمزد قالی بافی زندانیان در سال گذشته ۱۳۷ میلیون تومان هزینه پرداخت شده است.
در این جلسه، مرتضی باستانی و کریم اصغروند برای یکسال دیگر به عنوان بازرسان انجمن حمایت از زندانیان مراغه انتخاب شدند.
به گزارش ایرنا، بیش از ۴۵۰ خانوداه زندانیان شهرستان های مراغه و عجب شیر و تعدادی از خانواده های زندانیان سایر شهرهای ایران که در زندان مراغه هستند، از کمک ها و مساعدت های انجمن حمایت از زندانیان مراغه بهره مندند.

شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.