گردشگری و توریسم

پمپئو بر تداوم رویکرد خصمانه آمریکا علیه ایران تأکید کرد

به گزارش تارنمای «پی آر نیوز وایر»، مایک پمپئو روز یکشنبه به وقت محلی در افتتاحیه «اجلاس جهانی کمیته یهودیان آمریکا ۲۰۲۰» با تکرار ادعاهای خود، گفت: ما فشار بر ایران را ادامه می‌دهیم تا مثل یک کشور عادی رفتار کند.
وی در بخش دیگری از ادعاهای خود اظهار کرد: آمریکا همیشه از حق اسرائیل برای دفاع از خود حمایت می‌کند.
پمپئو درباره «معامله قرن» نیز گفت که این طرح، «واقع‌بینانه‌ترین مسیر برای پایان دادن به مناقشه و ایجاد حسن نیت میان فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌هاست».
طرح صلح «دونالد ترامپ» که به «معامله قرن» معروف شده است، چند ماه پیش منتشر و موجب خشم فلسطینیان و رد آن از سوی جامعه بین‌المللی شد.

بر اساس این طرح، رژیم صهیونیستی مجاز می‌شود تا شهرک‌های کرانه باختری و منطقه راهبردی دره اردن را به سرزمین‌های اشغالی الحاق کند.
شبکه خبری ۱۲ رژیم اسرائیل در گزارش روز شنبه خود اعلام کرد که کشورهای خلیج فارس در پیامی به کاخ سفید هشدار داده‌اند که حمایت‌های یکجانبه آمریکا از طرح الحاق کرانه باختری می‌تواند تلاش‌های صورت گرفته برای ایجاد روابط نزدیک میان کشورهای خلیج فارس با اسرائیل را بر هم بزند.
برخی کشورهای اروپایی نیز تهدید کرده‌اند که در صورت اجرای تصمیم رژیم اسرائیل برای الحاق کرانه باختری، اساس روابط خود با تل آویو را تغییر خواهند داد.