گردشگری و توریسم

۴ تیم ارزیاب به منطقه زلزله‌زده بیرم لارستان اعزام شد

زهرا مجاوری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این چهار تیم از شهرستان های گراش، لامرد، لارستان و خنج با آمادگی کامل به منطقه زلزله زده اعزام شده اند.

 وی با بیان اینکه هماهنگی های لازم با مدیریت بحران استان فارس برای آمادگی کامل تیم های ارزیاب و نیروهای امدادی هلال احمر برای حضور در منطقه و بررسی آخرین وضعیت انجام شده است، تصریح کرد: تاکنون گزارشی از احتمال تلفات جانی و یا خسارات احتمالی مالی اعلام نشده است.

جلیل حسنی معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه شهرستان لارستان نیز در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: تاکنون گزارشی از خسارات جانی این زمین لرزه گزارش نشده و خسارات مالی آن نیز در دست بررسی است.

بنا بر گزارش مرکز لرزه نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران این زمین لرزه در فاصله  ۱۷ کیلومتری بیرم، ۲۴ کیلومتری لامرد و ۳۰ کیلومتری وراوی فارس به وقوع پیوست.

کانون این زمین‌لرزه در عمق ۱۶ کیلومتری زمین گزارش شده است.

همچنین ۲ زلزله ۴.۷ و ۴.۶ ریشتری بامداد امروز یکشنبه ۲۵ خردادماه جاری در منطقه‌های بیرم ، خلیلی و محمله در جنوب استان فارس را لرزاند.

بنا بر گزارش مرکز لرزه نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران زمین لرزه نخست به قدرت ۴.۷ ریشتر بامداد روز یکشنبه ساعت ۲ و ۳۴ دقیقه و ۱۵ ثانیه و در فاصله ۲۶ کیلومتری بیرم، ۲۸ کیلومتری خنج و ۳۶ کیلومتری محمله، رخ داد.

کانون این زمین‌لرزه در عمق ۹ کیلومتری زمین گزارش شده است.

زلزله ای دیگر به فاصله اندک در ساعت سه و ۴۵ دقیقه و ۳ ثانیه نیز بامداد یکشنبه محمله و بخش هایی از جنوب استان فارس را به شدت تکان داد.

مرکز لرزه نگاری فاصله این زلزله نسبتا مهیب را نیز در ۲۵ کیلومتری محمله، ۲۸ کیلومتری علامرودشت و ۲۸ کیلومتری خنج در فارس و در عمق ۱۲ کیلومتری زمین ثبت کرده است.

این زلزله ها همچنین در شهرهای قدیم و جدید لار و بخش هایی از شیراز نیز احساس شد.

بخش بیرم با جمعیتی حدود ۱۵ هزار نفر در فاصله ۱۴۰ کیلومتری لارستان استان فارس واقع شده است.

شهرستان لارستان به مرکزیت شهر لار در فاصله حدود ۳۸۰ کیلومتری شیراز واقع شده است.