گردشگری و توریسم

واعظی درگذشت کشاورز را تسلیت گفت

محمود واعظی در حساب کاربری اینستاگرامی خود اعلام کرد: درگذشت هنرمند نام‌آور و پیشکسوت عرصه هنر کشورمان زنده‌یاد محمدعلی کشاورز موجب تأثر و اندوه فراوان شد.
وی افزود: این بازیگر صاحب‌سبک و مردمی در طول حیات هنری خود، نقش‌های اثرگذار و ماندگاری ایفا کرد که برای همیشه در خاطره‌ها باقی مانده و برای اصحاب هنر، الگویی الهام‌بخش خواهد بود.
رییس دفتر رییس جمهوری اظهار کرد: ضمن ابراز همدردی با خانواده محترم آن مرحوم، این ضایعه را به علاقه‌مندان و دوستداران ایشان بویژه اصحاب فرهنگ و هنر کشور تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند برای آن سفر کرده، علو درجات و برای عموم بازماندگان صبر و سلامتی مسألت دارم.

استاد «محمدعلی کشاورز» هنرمند مطرح سینما، تئاتر و تلویزیون امروز (یکشنبه، ۲۵ خرداد) در سن ۹۰ سالگی بعد از تحمل دوره‌ای بیماری درگذشت.

محمدعلی کشاورز یکی از چند بازیگر مطرح و نسل اول تئاتر ایران و فعال در حوزه های دیگر نمایشی از جمله سینما و تلویزیون در ۲۶ فروردین ۱۳۰۹ در اصفهان متولد شد. این هنرمند که دارای نشان درجه یک فرهنگ و هنر بود، در سینما، تئاتر و تلویزیون بارها در نقش‌ها و ژانرهای گوناگون حضور داشته است.

از آثار ماندگار استاد کشاورز، به مجموعه‌های تلویزیونی دایی‌جان ناپلئون، آتش بدون دود،  هزاردستان (در نقش شعبان استخوانی)، سربداران (در نقش خواجه قشیری)، افسانه سلطان و شبان (در نقش خوابگزار اعظم)، پدرسالار و گرگ‌ها می‌توان اشاره کرد.