گردشگری و توریسم

آغاز احداث شهرک صهیونیستی به نام «ترامپ» در جولان اشغالی سوریه

به گزارش خبرگزاری د.پ.آ آلمان، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در نشست کابینه خود گفت: امروز گام‌های عملی برای احداث شهرک «بلندی‌های ترامپ» در جولان را آغاز خواهیم کرد.

بر اساس این گزارش، بودجه اولیه احداث این شهرک صهیونیستی ۲.۳ میلیون دلار است و قرار است ۱۲۰ خانواده یهودی در این شهرک اسکان داده شوند.

کابینه نتانیاهو سال گذشته ساخت شهرکی به نام دونالد ترامپ را در خوشخدمتی این اقدام رئیس جمهوری آمریکا که در مارس ۲۰۱۹ حاکمیت رژیم صهیونیستی بر بلندی‌های جولان اشغالی را به رسمیت شناخت، تصویب کرد.

همچنین رژیم صهیونیستی در جنگ سال ۱۹۶۷ کنترل بلندی‌های جولان سوریه را به دست گرفت و در سال ۱۹۸۱ این منطقه راهبردی را ضمیمه سرزمین‌های اشغالی کرد. این در حالی است که حاکمیت رژیم صهیونیستی بر این بخش از خاک سوریه از سوی جامعه جهانی به رسمیت شناخته نشده است.

رژیم صهیونیستی از زمان اشغال کرانه باختری در سال ۱۹۶۷ میلادی، شهرک‌سازی و تصرف منازل فلسطینی‌ها را در منطقه ای که ۶۰ درصد کرانه باختری را در بر می گیرد، آغاز کرده است.

شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز در ماه دسامبر سال ۲۰۱۶ (آذر ۹۵) از اسرائیل خواست؛ برنامه‌های شهرک‌سازی را در مناطق اشغالی فلسطین پایان دهد.