گردشگری و توریسم

رییس پلیس فتا یزد: شهروندان مواظب رمالان باشند

به گزارش یکشنبه‌شب پایگاه خبری پلیس فتا یزد، سرهنگ مرتضی ابوطالبی افزود: مراجعه شهروندان به افراد رمال و فالگیر باعث شده شاهد تبلیغات فراوان این دست افراد در فضای مجازی به خصوص شبکه‌های اجتماعی باشیم.

وی ادامه داد: این افراد شیاد با راه‌اندازی کانال یا صفحه‎‌ای در شبکه‌های اجتماعی با تبلیغات اغواکننده اقدام به جذب مخاطب و انتشار مطالبی از علوم ماورایی خود را طالع‌بین و آینده‌نگر معرفی کرده و از شهروندان سوءاستفاده می‌کنند.

این مسوول با بیان اینکه بخش عمده‌ای از اطلاعات رمالان و فالگیران از همین فضای مجازی جمع شده و به فرد گفته می‌شود گفت: با داشتن شماره تلفن همراه شما این افراد به راحتی می‌توانند افراد را در شبکه‌های اجتماعی جستجو کرده و در صورتی که دسترسی به صفحه خود را محدود نکرده باشند اطلاعات زیادی از آن جمع کرده و به عنوان پیشگو تحویل دهند.

ابوطالبی با اشاره به اینکه در پی ارائه اطلاعات جمع‌آوری شده از کاربر در فضای مجازی اعتماد وی را جلب کرده و اهداف مجرمانه خود را عملی می‌کنند خاطر نشان کرد: شهروندان باید دقت کنند و فریب این دست اطلاعات را نخورند و به هیچوجه دستورات و فرامین این افراد را انجام ندهند.

رییس پلیس فتا یزد تصریح کرد: فقر فرهنگی بعضی از کاربران در فضای‌ مجازی سبب شده که کاربران علاوه بر متحمل شدن خسارات مالی در اکثر مواقع بر مشکلاتشان افزوده و گرفتاری‌های دیگری از جمله هتک‌حیثیت و اخاذی  نیز برای آنها به وجود بیاید.

ابوطالبی گفت: افراد کلاهبردار با ترفندهای خاص و شیوه وشگردهای خود در قالب علم روانشناسی و طرح سوال‌های خاص به اطلاعات هویتی و اسرار خصوصی کاربران دست پیدا کرده و اقدام به اخاذی و باجگیری از طریق فضای مجازی می‌کنند که عواقب غیرقابل جبرانی درپی دارد.

وی در پایان با  معرفی سایت پلیس فتا به آدرس www.CyberPolice.ir گفت: کاربران فضای‌مجازی، در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه درفضای‌ مجازی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.