گردشگری و توریسم

فرماندار مهریز: این شهرستان به پایگاه انتقال خون نیاز دارد

چهاردهم ژوئن (۲۵ خردادماه) روز جهانی اهدای خون نام دارد و هدف از برگزاری این رویداد افزایش فرهنگ اهدای خون برای زندگی به افرادی است که نیازمند خون و فرآرده‌های آن هستند.

رضا زارع زاده مهریزی شامگاه یکشنبه به مناسبت روز اهدای خون  در گفت و گو با ایرنا افزد: هم‌اکنون به علت نبود این پایگاه در منطقه مردم برای اهدا و همچنین تامین خون مورد نیاز بیماران باید به یزد مرکز استان مراجعه کنند.

وی ادامه داد: قرار گرفتن مهریز در کنار جاده اصلی شمال – جنوب کشور، تردد زیاد مسافران  و حضور مستمر مردم استان در مناطق ییلاقی و جمعیت بالای شهرستان  نشان دهنده ضرورت ایجاد پایگاه انتقال خون است .

وی با اشاره به اینکه ایجاد این پایگاه مهم و حیاتی جزو مطالبات همیشگی مردم و مسوولان است، پیگیری راه‌اندازی آن را با حمایت و همراهی مسوولان خواستار شد.

زارع‌زاده مهریزی گفت: همکاری خیران و همراهی مردم در تحقق اهداف و برنامه‌های نظام به مردم در بخش‌های مختلف بسیار موثر است و دولت از آن حمایت می‌کند.

سازمان جهانی بهداشت در روز جهانی اهدای خون، از اهداکنندگان خون خواسته است که به این عمل انسان دوستانه به طور منظم ادامه دهند تا جان میلیون‌ها نفر در سراسر جهان نجات پیدا کند.

شعار روز جهانی اهدای خون در سال ۲۰۲۰، «  خون سالم جان انسان‌ها را نجات می‌دهد» انتخاب شده است.

استان یزد با یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت چهار پایگاه انتقال خون دارد.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.