گردشگری و توریسم

مبارزه علمی با خرافات از اهداف مهم مرکز تخصصی مهدویت است

حجت الاسلام مجتبی کلباسی در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسه های این مرکز در قم برگزار شد، با بیان اینکه در جریان شیوع کرونا برخی به دنبال تحمیل گمان های غیر علمی خود بودند، اظهار داشت: ثبات علمی مجموعه پزشکی کشور مانع تاثیرگذاری ِگمان ها شد که در مسائل دینی نیز باید پشتوانه نیرومند علمی مانع رواج اوهام شود.

کلباسی محور مبارزه با فرقه های انحرافی را آموزش صحیح و کار پژوهشی دقیق دانست و خاطرنشان کرد: فرقه ضاله یمانی موجب انحراف هایی در میان مردم شده است که مرکز تخصصی مهدویت با تالیف کتاب های مختلف و برگزاری برنامه های گوناگون در حال مبارزه علمی با این فرقه می باشد.

فرقه انحرافی یمانی که خود را وصی و فرستاده امام زمان (ع) معرفی می­‌کند، در اواخر سال­ های حاکمیت صدام حسین به وجود آمد، پس از سقوط او، با کمک برخی از باقی‌مانده ­های رژیم بعث تشکیلات وسیعی را در مناطقی همچون نجف، کربلا، ناصریه و بصره به راه انداخت، موسس این جریان انحرافی، شخصی به نام احمد اسماعیل گاطع معروف به احمدالحسن است.

وی با اشاره به تمدید ۱۰ روزه ثبت نام در پذیرش سطح ۳ مرکز تخصصی مهدویت، افزود: عمده ترین آموزش های این مرکز در سطح سه و چهار رشته یا کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی مهدویت است که رشته های هر دو سطح به تصویب شورای عالی حوزه علمیه رسیده است.

مدیر مرکز تخصصی مهدویت با اشاره به نظر مراجع و رهبر انقلاب در خصوص طرح علمی مباحث مهدویت و توجه ویژه به این موضوع مهم تاکید کرد: اگر در مباحث مهدویت پشتوانه ها علمی به صورت سازمان یافته وجود نداشته باشد، اوهام و خرافات به مرور زمان جایگزین واقعیت ها خواهد شد که باید با کار علمی و پژوهشی دقیق جلوی آن را گرفت.

کلباسی در پایان بیان کرد: تعمیق مباحث مهدویت از طریق تقویت پشتوانه علمی و مبارزه با اوهام و خرافات برخی سودجویان از اهداف مهم مرکز تخصصی مهدویت است./