گردشگری و توریسم

اجرای سختگیرانه پروتکل‌های بهداشتی برای پیشگیری از کرونا الزامی است

عباس رضایی روز یکشنبه در صد و بیست و ششمین جلسه علنی شورای شهر اصفهان افزود: متاسفانه کرونا هنوز تمام نشده و به احتمال طی هفته‌های آینده شاهد موج دوم این بیماری در استان خواهیم بود که همراهی مردم در این زمینه تاثیرگذار خواهد بود.

وی با اشاره به مشارکت شهرداری اصفهان در زمان شیوع ویروس کرونا تصریح کرد: ارائه بسته‌های بهداشتی به مناطق محروم و ضدعفونی و گندزدایی معابر شهری از اقدامات مهم شهرداری در این برهه زمانی است.

وی با بیان اینکه اصفهان شهری با اصالت، متمدن و جهانی است، اضافه کرد: باید حمایت جدی از مشاغل آسیب دیده در زمان کرونا و پسا کرونا مورد توجه مدیریت شهری قرار بگیرد.

استاندار اصفهان از مدیریت شهری خواست تا بر اصول عدالت محوری، شهروند مداری، شفافیت، تخصص محوری و برنامه محوری تمرکز ویژه‌ای داشته باشند.

وی اظهارداشت: دولت تنها با شهر اصفهان برای بازسازی ۷۰۰ دستگاه اتوبوس موافقت کرده است.

وی خاطرنشان کرد: باید شهروند مداری و عدالت محوری در راس امور قرار گیرد، برای حضور ۳۰ درصدی بانوان در عرصه‌های مدیریتی تلاش می‌کنیم.

استاندار اصفهان تصریح کرد: شهروندان برای ورود و خروج ورزشگاه نقش جهان با مشکلاتی روبه رو شدند که نیازمند تدابیری بیشتری در این زمینه است.

وی ادامه داد: همچنین پدافند غیرعامل موضوع مهمی است و من نگران اصفهان و آتش سوزی در محل‌هایی مانند بازار بزرگ این شهر هستم.

رضایی بر گسترش محورهای دوچرخه‌سواری در اصفهان تاکید کرد و گفت: باید به سمت شهر و شهروند سالم حرکت کنیم زیرا دوچرخه سواری آلودگی‌ها را کاهش‌ می‌دهد.

تراموا به زودی در اصفهان اجرا خواهد شد

 شهردار اصفهان با اشاره به فعالیت‌های سه سال گذشته مدیریت شهری افزود: اجرای پروژه‌های شهری تحولات خوبی را در حوزه عمرانی رقم زده است، سال گذشته بیش از 2 هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در حوزه عمرانی هزینه شده است.

قدرت الله نوروزی، پروژه رینگ چهارم حفاظتی، مترو، سالن اجلاس را از ابر پروژه‌های در دست اقدام این کلانشهر برشمرد و گفت: به زودی پروژه عظیم تراموا در اصفهان کلنگ زنی خواهد شد.

وی اضافه کرد: با انسجام، وحدت و همدلی می‌توان مسیرهای سخت را هموار کرد.

شهردار اصفهان با اشاره به طرح “هر یکشنبه یک افتتاح” خاطرنشان کرد: تا پایان سال روزهای یکشنبه افتتاح اماکن مختلف عمرانی، فرهنگی و ورزشی در شهر اصفهان را داریم.

در شهر اصفهان افزون بر ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر زندگی می‌کنند. همچنین این خطه دارای ۱۵ منطقه شهری، هفت هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی مسکونی، ۷۰۰ هزار خانه، حدود ۳۶۰ هکتار اراضی آموزشی، ۵۰ هکتار پارکینگ، یکهزار و ۱۰۰ هکتار فضای عمومی و ۳۰۰ هکتار باغ داخل محدوده شهری است.

بر اساس آخرین آمار “سیما سادات لاری” سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، از ظهر روز جمعه تا ظهر روز شنبه (۲۴ خردادماه جاری) ۲ هزار و ۴۱۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شده که از این تعداد ۷۱۴ نفر مورد بستری و یک‌هزار و ۶۹۶ نفر موارد سرپایی یا در تماس با مبتلایان بوده‌اند و با در نظر گرفتن موارد جدید، مجموع بیماران مبتلا به کووید۱۹ در کشور به ۱۸۴ هزار و ۹۵۵ نفر و فوتی‌ها نیز افزون بر هشت هزار نفر رسیده است.