گردشگری و توریسم

اقدامات سختگیرانه در ورودی ادارات لرستان اعمال می‌شود

سید موسی خادمی عصر شنبه در جلسه بررسی مسائل عمرانی الیگودرز در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان افزود: سعی میشود ماسک ارزان قیمت در ورودی ادارات عرضه و از ورود ارباب رجوع به دستگاه های دولتی بدون ماسک جلوگیری می‌شود.

وی اظهارداشت: مسوولان الیگودرز واحد و یکصدا عمل می‌کنند و می‌توان گفت این شهرستان رتبه اول همدلی مسوولان و مردم را در بحث سیل و کرونا به خود اختصاص داد.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه الیگودرز برخی شرایط را برای برخورداری از فرمانداری ویژه دارد، بیان کرد: لرستان در تقسیمات کشوری در چند سال اخیر کاری انجام نشده و ما در تلاش هستیم در مدت باقی مانده از دولت تدبیر و امید بتوانیم یک شهرستان جدید در لرستان مصوب کنیم.

خادمی تاکید کرد: حوزه سیاسی استانداری لرستان را موظف کرده ایم در طول سال جاری مجوز تقسیمات کشوری را از وزارت کشور بگیرد و در این راستا با جدیت تلاش میکنیم.

وی با اشاره به سال آخر دولت تدبیر و امید گفت: یک سال زمان کمی نیست و در طول همین مدت می‌توان کارهای مهم و ماندگار زیادی انجام داد.

استاندار لرستان با اشاره به اقدامات مهم دولت در محرومیت زدایی افزود: دولت تا آخرین لحظه کار می‌کند و مدیران نیز بر همین رویه هستند.

وی با تقدیر از زحمات سازمان برنامه و بودجه استان افزود: تخصیص های امسال به لرستان در کلیه بخش‌ها کاملا بی نظیر است.

خادمی بیان کرد: در خرداد سال جاری ۷۰ درصد اعتبارات استان را تخصیص دادیم، در حالی که سال قبل این میزان ۳۰ درصد بود.

استاندار لرستان اضافه کرد: ۱۰۰ پروژه باید معین و تکمیل کنیم و تا پایان دولت تحویل مردم بدهیم.

خادمی اظهارداشت: کارخانه بازیافت زباله به طبق نظر کارشناسی هیچ نقص و ضرری ندارد و می‌تواند رقم قابل توجهی اعتبار و سود آوری داشته باشد اما به دلیل نارضایتی مردم این طرح را در الیگودرز  تعطیل می‌کنیم و اجازه احداث طرح بازیافت زباله را به الیگودرز نخواهیم داد و در شهرستانهای دیگر انتقال می‌دهیم.

وی ادامه داد: کرونا همچنان وجود دارد و باید برای این مهم رعایت پروتکل‌های وزارت بهداشت را در دستور کار قرار داد.

خادمی افزود: استفاده از ماسک تا ۹۵ درصد شیوع بیماری کرونا را کاهش می‌دهد.

رییس سازمان برنامه و بودجه لرستان گفت: ایجاد سایت پرورش ماهی در قفس در ۲ سد سیمره و رودبار الیگودرز انجام میشود.

سمانه حسن  پور  اظهارداشت: طبق توافق با مدیر شیلات لرستان مقرر شد افرادی در این دو سد سرمایه گذاری کنند که بتوانند زیرساختهای مورد نیاز خود را نیز تکمیل و بهره برداری کنند.
وی بیان کرد: مجوز های ماده ۲۳ در روند واگذاری سدهای لرستان برای اجرای پروژه ماهی در قفس انجام نشد براین اساس اعتبار تا پایان سال جاری جابجا شد.
رییس سازمان برنامه و بودجه لرستان اضافه کرد: برای تعریف پروژه جدیدی موانعی از جمله منع قانونی ۱۰ درصد وجود دارد.
حسن پور ادامه داد: احداث پرورش ماهی در قفس یک کار رقابتی است و می‌تواند برای توسعه استان مفید واقع شود.
وی یاداور شد: شیلات لرستان در سیل دچار خساراتی شده است که در حال بررسی و رسیدگی به صاحبان این حرفه هستیم.