گردشگری و توریسم

یک میلیون دلار مزایای بازنشستگی پلیس قاتل سیاهپوست آمریکای 

به نوشته روز شنبه نیوزویک، “درک چاوین” پلیس مینیاپولیس ایالت مینه سوتا که بیش از هشت دقیقه با زانو بر گردن جورج فلوید سیاهپوست آمریکایی فشار آورده و موجب قتل ناجوانمردانه وی شد، به قتل درجه دو متهم شده و هم اکنون در زندان بسر می‌برد. 

چاوین ابتدا پس از اخراج از اداره پلیس ایالت مینه‌سوتا بازداشت شد، اما در همان روز با وثیقه‌ای ۵۰۰ هزار دلاری آزاد شد. 

با بالا گرفتن اعتراض‌ها علیه نژادپرستی در آمریکا و گسترده شدن آن در سراسر این کشور، وزارت دادگستری آمریکا چاوین را دوباره بازداشت و در یک زندان فوق امنیتی زندانی کرد. 

به نوشته نیوزویک، اگرچه چاوین از اداره پلیس اخراج و هم اکنون در بازداشت به سر می‌برد اما وی هنوز از صندوق پلیس و شلیک (PF) که یک برنامه بازنشستگی ایالتی از انجمن بازنشستگی اشتغال عمومی (PERA) که بخشی از آن توسط مالیات دهندگان تأمین می‌شود، بهره مند می‌گردد. 

همچنین طبق قوانین ایالت مینه سوتا جنایات باعث نمی‌شود تا شهروندان از مزایا و حقوق بازنشستگی محروم شوند. 

«جورج فلوید» سیاهپوست آمریکایی ششم خردادماه به دست چاوین در ایالت مینه‌سوتا کشته شد. به دنبال قتل وی، تظاهرات گسترده‌ای در شهر میناپولیس ایالت مینه‌سوتا صورت گرفت که به خشونت گرایید و به سراسر آمریکا گسترش یافت. 

موج اعتراض‌ها به این اقدام نژادپرستانه تا پشت درهای کاخ سفید کشیده شد، به گونه‌ای که نیروهای ویژه ضد شورش برای متفرق کردن معترضان اقدام به شلیک گاز اشک‌آور کردند.