گردشگری و توریسم

سلامت مردم خط قرمز پلیس کردستان است

سرهنگ امیرهوشنگ حیدریان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه برای کاهش خطرات شیوع ویروس کرونا باید از تجمعات پرهیز کرد، اظهار داشت: در راستای مصوبات ستاد استانی مقابله با کرونا پلیس با برگزاری هر گونه مراسم عروسی، عزاداری و تولد و همچنین سرو قلیان در پارک‌ها و قلیان سراها برخورد قانونی می‌کند.

وی اضافه کرد: با توجه به گسترش شیوع ویروس کرونا در برخی مناطق استان و بی توجهی مردم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی، نیروهای انتظامی به عنوان عضوی از گروه نظارت و بازرسی ستاد استانی مقابله با کرونا با برهم زنندگان سلامت جامعه برخورد خواهد کرد.

معاون اجتماعی فرمانده انتظامی کردستان افزود: این گروه موظف شده تمام مراکز تجمع و محل‌های برگزاری مراسم از جمله پارک‌ها، تالارهای عروسی، مساجد، خانه باغ‌ها، پارکینگ‌های سطح شهر را رصد کرده و در صورت مشاهده علاوه بر برخورد قانونی محل را نیز پلمب کند.

سرهنگ حیدریان تاکید کرد: همچنین انتظار می‌رود مردم نیز در صورت مشاهده هرگونه تجمع و مراسم در هر نقطه‌ای مراتب را با شماره تلفن ۱۱۰ به نیروی انتظامی اطلاع دهند تا ماموران پلیس برای برخورد با متخلفان اقدام کنند.

بنابر اعلام دانشگاه علوم پزشکی کردستان، تا ظهر دیروز ۲۳۹ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های سنندج و ۱۱۳ بیمار در دیگر بیمارستان های شهرستان‌ها بستری بودند.

در بیمارستان توحید سنندج ۲۰۱ نفر، بعثت سنندج ۴۳ نفر، کوثر سنندج هفت نفر، امام خمینی(ره) سقز ۲۷ نفر، بوعلی مریوان ۱۴ نفر، فجر مریوان ۱۰ نفر، شهید بهشتی قروه ۱۰ نفر، امام حسین بیجار هفت نفر، بیمارستان سینای کامیاران ۱۶ نفر، امام خمینی (ره) دیواندره هفت نفر، صلاح الدین بانه سه نفر و بیمارستان رازی بانه ۱۹ نفر بستری هستند.

۴۰ نفر بیمار مبتلا به کرونا در بخش ویژه (آی سی یو) این مراکز درمانی بستری هستند.

چهار مادر باردار و ۲ کودک و ۲ نوزاد  مبتلا به کرونا هم در مراکز درمانی استان بستری هستند.

رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک، شست‌وشوی مرتب دست‌ها با آب و صابون،    حضور نیافتن در تجمعات، اجرای اصول بهداشتی و قرنطینگی  برای کاهش آمار مبتلایان و مرگ و میر تا قطع زنجیره بیماری الزامی است.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تا ظهر جمعه ۲۳ خرداد در مجموع ۱۸۲ هزار و ۵۴۵ نفر به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۷۵ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به هشت هزار و ۶۵۹ نفر رسید.