گردشگری و توریسم

۱۸ هزار میلیارد ریال اعتبار عمرانی و هزینه‌ای در آذربایجان‌غربی توزیع شد

ناصر حضرتی روز شنبه پس از جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگاران افزود: از این میزان ۱۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال عمرانی و پنج هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال هزینه ای است.

وی اضافه کرد: شورای برنامه ریزی و توسعه، مرجع اصلی توزیع اعتبار در بخش های عمرانی و هزینه ای است و سعی می کند تا به بهترین شکل ممکن، این اعتبار در اختیار دستگاه ها و شهرستان ها قرار گیرد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی ادامه داد: علاوه بر عدم تعادل و توازن استان با استان های دیگر، عدم تعادل و توازن در درون استان هم وجود دارد که با تخصیص بهتر اعتبارات، سعی در کاهش این عدم توازن داریم.

وی تاکید کرد: برای اینکه برخی شهرستان ها به میانگین استانی در شاخص ها برسند، به ۳۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز داریم که امیدواریم شاهد اختصاص این میزان باشیم.

حضرتی با اشاره به فصول مختلف اعتباری در آذربایجان غربی بیان کرد: بخش های حمل و نقل در راستای آماده سازی زیرساخت ها، آموزش و پرورش برای بهبود شاخص توسعه انسانی، عمران شهری و روستایی، بهداشت و درمان، آب و فاضلاب، کشاورزی ، ورزش و فرهنگ و هنر بیشتر در استان مورد توجه اعتباری قرار دارد.

به گزارش ایرنا، سالانه دهها هزار میلیارد ریال اعتبار در آذربایجان غربی تخصیص می یابد که بخش عمده آن در راستای توسعه استان در حوزه عمرانی است.