گردشگری و توریسم

اختصاص آب سد نمرود به شهرک صنعتی علیدره فیروزکوه ۷۵۰ نفر را صاحب شغل کرد

مهدی یوسفی‌جمارانی روز شنبه در حاشیه بازدید از شهرک صنعتی علیدره در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: این شهرک در مساحتی بالغ‌ بر ۲۰۳ هکتار از سال ۱۳۸۱ آغاز به کار کرده است.

وی با بیان اینکه ۷۴ هکتار از شهرک علیدره واگذار و ۱۰ هکتار آماده واگذاری است، افزود: مجموع قراردادهای واگذار شده ۱۲۱ واحد بوده که ۵۶ واحد با اشتغال‌زایی ۷۵۰ نفر به بهره‌برداری رسیده است؛ در این زمینه، ۳۲ واحد فعال و ۲۳ واحد غیرفعال هستند.

این مقام مسئول با اشاره به مهمترین اقدامات انجام شده در شهرک صنعتی علیدره در سال ۱۳۹۸ گفت: در حوزه مخابرات، طرح اف. تی. تی. اچ با اعتباری بالغ‌بر هفت هزار و ۵۰۰ میلیون ریال به همراه نصب دکل تلفن همراه در این شهرک اجرا شد.

فرماندار فیروزکوه تصریح کرد: در حوزه آب، ۳ میلیون مترمکعب آب از محل سد نمرود و ۱۰ لیتر بر ثانیه آب از طریق حفر چاه شماره چهار که در شرف صدور مجوز حفاری است، تخصیص یافته است.

یوسفی جمارانی با بیان اینکه در زمینه بهسازی معابر، دو هزار و ۸۵۰ میلیون ریال از محل ارزش افزوده جهت مرمت راه دسترسی شهرک صنعتی علیدره تخصیص پیدا کرده است، بیان کرد: همچنین برای ۴۲۲ هکتار از اراضی فاز دوم شهرک علیدره سند ثبتی اخذ شده است.

وی با اشاره به اعطای تسهیلات افزود: از محل بند «الف» تبصره ۱۸ به واحدهای تولیدی مستقر در شهرک‌ها تسهیلات پرداخت و بدهی واحدهای تولیدی به تأمین اجتماعی، بانک‌ها و امور مالیاتی تقسیط و استمهال شد.

این مقام مسئول در ارتباط با نیازها و درخواست‌های شهرک صنعتی علیدره گفت: در زمینه برق، ۲۵ مگاوات برق لازم است که ۱۶ مگاوات آن تأمین شده است؛ شهرک صنعتی علیدره به ۲۶ لیتر برثانیه آب نیاز دارد که با تأمین ۱۵ لیتر بر ثانیه بخشی از نیاز آن برطرف شده است.

فرماندار فیروزکوه اظهار داشت: در حوزه زیرساخت گاز، شهرک صنعتی علیدره نیازمند ۱۹ هزار مترمکعب گاز بوده که ۱۰ هزار مترمکعب از گاز آن با تلاش‌های صورت گرفته، تأمین شده است.

یوسفی جمارانی تأکید کرد: با تداوم پیگیری‌ها و تلاش‌های صورت گرفته، درصدد هستیم تا هرچه زودتر نسبت به تأمین نیازها و درخواست‌ها و همچنین راه‌اندازی مجدد برخی از واحدهای غیرفعال در شهرک صنعتی علیدره اقدام شود.

شهرستان فیروزکوه با جمعیتی افزون بر ۳۳ هزار نفر در ۱۲۰ کیلومتری شمال شرقی پایتخت واقع شده است.