گردشگری و توریسم

مروری بر سرخط اخبار مطبوعات زنجان

روزنامه صدای زنجان در زمان ثبت‌نام مدارس غیرانتفاعی سال تحصیلی ۱۴۰۰ –۱۳۹۹، هنوز مشخص نشده است و احتمالا اواخر خردادماه خواهد بود. از همین رو و به علت افزایش متقاضیان، مدارس غیرانتفاعی اقدام به پیش ثبت‌نام می‌کنند و متقاضیانی که جهت ثبت‌نام اقدام سریع‌تری داشته باشند شانس بیشتری برای تحصیل در مدارس غیر انتفاعی دارند.

به گزارش روزنامه صدای زنجان ۲۴ فرودین ماه، رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی با توجه به وضعیت بیماری کرونا در کشور و این که مشخص نیست تا مهرماه چه اتفاقاتی رخ می‌دهد، توصیه کرد که خانواده ها پیش ثبت‌نام‌ها را انجام دهند از خانواده‌ها خواست تا پیش ثبت‌نام در مدارس غیر انتفاعی را جدی بگیرند.

در این زمینه علی بیات، رئیس اداره مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به روند تعیین شهریه مدارس غیردولتی اظهار کرد: تعیین شهریه مدارس غیردولتی بر اساس مواد ۱۵ و ۱۶ قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز غیردولتی اجرا می‌شود و همه ساله به استناد این دو قانون، شهریه پروسه تعیین شهریه مدارس انجام می‌شود.

وی ادامه داد: شهریه مدارس غیردولتی بر اساس الگوی تعیین شهریه مدارس که از طرف وزارت آموزش و پرورش ابلاغ شده است به صورت کاملا الکترونیکی انجام می‌گیرد و نرم‌افزاری در این زمینه در نظر گرفته شده است که بر این اساس، مدارس اطلاعات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری خود را تکمیل می‌کنند و سامانه برای این مدارس میزان شهریه‌ را تعیین می‌کند.

وی افزود: تعیین شهریه مدارس غیردولتی بر اساس شرایط، امکانات و وضعیت هر مدرسه و متناسب با شاخص‌های آن آموزشگاه انجام می‌پذیرد؛ مقطع تحصیلی، سطح فعالیت‌های آموزشی و پرورشی، برنامه‌های مدارس طی سال تحصیلی، فعالیت‌های فوق برنامه، فضای فیزیکی، تجهیزات، ساعت آموزشی، تعداد کلاس، تعداد دانش‌آموز، ظرفیت نوسازی، میانگین حقوق و اجاره بها از جمله ملاک‌های الگوی تعیین شهریه است.

این مسئول با اشاره به اینکه مدارس بر اساس شهریه تعیین شده ستاد ثبت‌نام شهریه را می‌گیرند، گفت: طبق دستورالعملی که ما داریم، مدارس غیردولتی در موقع ثبت‌نام می‌توانند شهریه مصوب را از اولیا درخواست کنند و دریافت و یا قسط‌بندی کردن شهریه‌ها وابسته به خود مدارس است و اداره آموزش و پرورش در این زمینه نقشی نمی‌تواند داشته باشد و این موضوع در اختیار مدارس است.

بیات ادامه داد: منتهی یک سری فوق‌برنامه و برنامه‌های مکمل و تقویتی از جمله کلاس‌های کنکور و المپیادها و برنامه‌های اردویی نیز وجود دارد که بر اساس آن و به صورت داوطلبانه است که میزان هزینه آن به اولیا گفته می‌شود و این میزان هزینه پس از ثبت‌نام دریافت می‌شود.

پایگاه خبری موج رسا در خبری  از قول رئیس سازمان صمت استان زنجان نوشت: تولیدکنندگان انتظار تسهیل‌گری برای رونق تولید را دارند.

ناصر فغفوری  با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری امسال را با عنوان جهش تولید نامگذاری کردند و این امر اهمیت موضوع تولید را نشان می‌دهد اظهار کرد: جهش تولید متکی و وابسته به یک قوه نیست و تحقق اهداف سالانه سه قوه در حوزه جهش تولید باید برنامه‌ریزی شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به اینکه تولیدکنندگان انتظار دارند تسهیل‌گری برای رونق تولید دارند افزود: برای تحقق شعار سال باید اقداماتی انجام شود که فعالیت واحدهای تولیدی متوقف نشود.

وی عنوان کرد: در حال حاضر کارخانجات در تامین و تهیه مواد اولیه‌ مشکل دارند و برخی از بخشنامه‌های بانک مرکزی برای تولیدکنندگان مشکلاتی ایجاد کرده که نیازمند اقدامات موثری در این حوزه هستیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان افزود: جهش تولید بدون داشتن مواد اولیه محقق نمی‌شود و اگر بهترین شرایط هم برای واحدهای تولیدی ایجاد شود ولی در تامین مواد اولیه مشکل داشته باشند تولید مختل شده و قطعا جهش تولید تحقق نمی‌یابد.

پایگاه خبری آسمان زنجان  از کشف 21 دسنگاه تولید واستخراج ارزدیجیتال در ماهنشان و دستگیری سه نفر در این رابطه خبر داد و از قول فرمانده انتظامی شهرستان ماهنشان نوشت: ماموران انتظامی شهرستان  در پی اطلاع از طریق منابع و مخبرین مبنی بر اینکه تعدادی از فعالان پرورش ماهی در سطح شهرستان اقدام به تهیه واستقراردستگاه ماینر(بیت کوین) در مزارع خود نموده و به  صورت مخفیانه وغیر مجاز اقدام به استخراج ارز دیجیتال می کنند رسیدگی به موضوع  در دستور کار قرار  پلیس قرار گرفت .