گردشگری و توریسم

اعتراض به وضعیت اقتصادی در لبنان ادامه دارد

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، ده ها متعرض روز جمعه با تظاهرات در مرکز بیروت پایتخت لبنان ویترین مغازه ها را شکستند و اموال عمومی و خصوصی را آتش زدند. در پی این اقدام، نیروهای ضد شورش به تعقیب معترضین پرداختند و برای متفرق کردن  آنان گاز اشک آور شلیک کردند.

میدان عبدالحمید کرامی شهر طرابلس واقع در شمال لبنان نیز در پی تلاش تظاهرکنندگان برای تخریب برخی محل های تجاری، شاهد درگیری هایی میان معترضین  و نیروهای ارتش بود.

بستن راه ها و معابر در برخی مناطق لبنان به ویژه در پی افزایش شدید نرخ دلار در برابر لیره لبنان همچنان ادامه دارد.

آتش سوزی بزرگی در ساختمان العزاریه در مرکز بیروت، در پی تلاش شماری از معترضان برای شکستن تخریب و آتش زدن برخی محل های تجاری، رخ داد.

در حال حاضر مهمترین راه های مسدود شده لبنان، در منطقه البقاع مرکزی واقع در شرق کشور قرار دارد.

شورای وزیران لبنان در نشست فوق العاده ای که بعد از ظهر جمعه در کاخ بعبدا به ریاست میشل عون رییس جمهوری برگزار شد، تصمیم به کاهش نرخ دلار در برابر لیره لبنان گرفت و قرار شد بانک مرکزی از روز دوشنبه دلار به بازار تزریق کند.

غازی وزنی وزیر دارایی لبنان نیز در پایان این نشست اظهار داشت که قیمت دلار در روزهای آینده کاهش می یابد.

با این حال، برخی رسانه ها از زخمی شدن شماری از معترضین در جریان درگیری با نیروهای امنیتی خبر دادند.

اعتراض‌ها به اوضاع اقتصادی نامناسب در لبنان و پیامدهای آن نظیر افزایش نرخ بیکاری، گرانی و کمبود ارزهای خارجی که در واکنش به فساد اقتصادی چند سال گذشته در این کشور به راه افتاده، حدود هشت ماه پیش آغاز و اندکی بعد منجر به استعفای نخست‌وزیر و تشکیل دولت وحدت ملی به ریاست «حسان دیاب» شد.

دولت وحدت ملی و فن‌سالار لبنان که تمام تلاش خود را برای حل مشکل بدهی‌های خارجی،‌ سامان دادن به اوضاع اقتصادی معطوف کرده، این روزها با موج جدیدی از تلاش مخالفان که با موج سواری بر تظاهرات خیابانی در پی اهداف سیاسی خود هستند، مواجه شده است.