گردشگری و توریسم

منطقه آزادچابهار در عرصه اقتصاد و تولید پیشتاز است

حجت‌الاسلام والمسلمین علی مصطفوی‌نیا در نشست با مدیران منطقه آزادچابهار با موضوع تولید، اشتغال، مسوولیت اجتماعی، توسعه زیرساخت و عمران اظهارداشت: اشتغال مولد و تولیدات صنعتی بزرگ را در این منطقه انتظار داریم و یکی از رموز موفقیت عنصر زمانبندی پروژه‌هاست و برای شروع سقف مشخصی درنظر گرفته و پروژه‌ها در وقت به ثمر برسند.

وی افزود: فعالانی که مجوز گرفتن و هیچ اقدام عملی صورت نگرفته درخصوص لغو مجوز اقدامات لازم صورت گیرد تا حق کسانی که در حال فعالیت هستند ضایع نشود و در این خصوص از ظرفیت سازمان بازرسی و دستگاه قضایی استفاده شود.

رییس کل دادگستری سیستان و بلوچستان بیان کرد: ریاست قوه قضاییه تکلیف کرده که در سال جهش تولید در این خصوص حضور جدی داشته باشیم.

وی از نگاه مدیران منطقه آزاد به تولید و حمایت از آن تقدیر، و اعلام آمادگی کرد که با توجه به نامگذاری سال ۹۹ با عنوان سال «جهش تولید» از همه ظرفیت‌های قوه قضاییه در جهت حمایت از تولیدکنندگان و رفع موانع آن ها استفاده شود.

امسال سال شکوفایی عمرانی منطقه آزادچابهار است

مدیرعامل منطقه آزادچابهار نیز گزارشی از اقدامات  این سازمان در حوزه اقتصادی، پیشبرد زیرساخت‌ها، شفافیت سازی‌ها، فعالیت‌های فرهنگی و مسوولیت‌های اجتماعی در بحران ویروس کرونا ارائه کرد.

عبدالرحیم کردی افزود: روندی که امروز در منطقه شاهد آن هستیم روندی توسعه‌ای در جهت رونق اقتصادی است، و تلاش می‌شود با پیشنهادات اصلاحی‌ که بخش عمده‌ای از یافته‌ها ودستاوردهای آن با کمک سازمان بازرسی و نظارت دستگاه مقامات قضایی محقق شده در جهت حفظ حقوق بیت المال گام برداریم.

وی ادامه داد: هدف گذاری سال‌های اخیر عموما در حوزه جهش تولید صورت گرفته و کمیته رفع موانع تولید برای رسیدگی به مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی بصورت منظم هفتگی برنامه ریزی شده و پیگیری می شود.

مدیرعامل سازمان منظقه آزاد چابهار  بیان کرد: روند کارها و پروژه‌های عمرانی درسال‌های اخیر پیشرفت خوبی داشته به طوریکه امسال سال شکوفایی عمرانی است.

وی به اقدامات انجام شده در روستای تیس چابهار اشاره کرد و افزود:کارهای خوبی مانند مرتفع کردن مشکل آب قسمتی از روستا و تعیین تکلیف املاک و اراضی این اراضی که در محدوده منطقه آزاد است انجام شده که حدود۱۰۰ سند آماده واگذاری خواهند بود.

کردی اظهارداشت: دربحث مسوولیت‌های اجتماعی اقدامات بی‌سابقه‌ای به گواه مردم محلی با مشارکت خیران و دستگاه‌های تخصصی از محل بودجه سازمان انجام شده است.

وی با اشاره به بحران کرونا اشاره کرد و گفت: جهت مقابله و پیشگیری با بیماری کرونا اقدامات خوبی صورت گرفته ستادی تشکیل دادیم که ضدعفونی فضاها تا هفته اول اردیبهشت، تامین۲۰۰ تخت بیمارستانی با منابع سازمان و همکاری شبکه بهداشت و درمان و اختصاص بودجه به ستاد مبارزه با کرونا از جمله این اقدامات هستند.

به گزارش ایرنا رییس کل دادگستری سیستان وبلوچستان همچنین نشستی با تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی منطقه برگزار و در این جلسه صاحبان مشاغل مشکلات سر راه تولید را مطرح کردند و حجت الاسلام و المسلمین مصطفوی نیا از دستورات و پیگیری‌های لازم خبر داد تا تولیدکنندگان متضرر به چرخه تولید باز گردند.

 رییس‌کل دادگستری و حسن امامی بازرس کل استان سیستان و بلوچستان به همراه عبدالرحیم کردی مدیرعامل و جمعی از معاونان منطقه آزاد چابهار و رییس دادگستری و دادستان شهرستان چابهار از شهرک پتروشیمی و فولاد، کارخانه تولید پروفیل، کارخانه چای سوفیا ، شرکت ناهور بافان بلوچی و سایر طرح‌ها و پروژه‌های در دست اجرا بازدید و در نشستی با ظرفیت‌های منطقه آزاد آشنا و مسائل و مشکلات این منطقه را مورد بررسی قرار دادند.