گردشگری و توریسم

مراحل پایانی لیگ قهرمانان اروپا به میزبانی لیسبون برگزار می‌شود

اعلام این موضوع از سوی بیلد دنباله گزارش‌های اخیر چندین رسانه اروپایی دیگر در این خصوص است.

با این حال، اطلاعیه رسمی در این خصوص در نشست ۱۷ ژوئن (چهارشنبه ۲۸ خردادماه) کمیته اجرایی اتحادیه فوتبال اروپا منتشر خواهد شد.

بیلد همچنین گزارش کرده است که مراحل پایانی لیگ اروپا نیز قرار است به آلمان منتقل و دیدارها نیز در حوالی شهر کلن در غرب این کشور برگزار می‌شود.

براساس برنامه قبلی قرار بود فینال لیگ قهرمانان در پایان ماه مه در استانبول ترکیه برگزار شود اما پاندمی ویروس کرونا در میانه های مرحله یک هشتم رقابت ها را به حالت تعلیق درآورد.

فینال لیگ اروپا نیز برای برگزاری در گدانسک لهستان برنامه ریزی شده بود.

در هر دو تورنمنت دیدارها از مرحله یک چهارم به بعد به طور تک بازی برگزار خواهد شد.

در حال حاضر، چهار دیدار از دور برگشت مرحله یک هشتم هنوز برگزار نشده است؛ در این دیدارها یوونتوس میزبان لیون است، منچسترسیتی با رئال بازی دارد، بایرن مونیخ از پیروزی سه بر صفر خود برابر چلسی دفاع می‌کند ‌و بارسا و ناپولی برای پس از تساوی یک بر یک در سن پائولو برای صعود نبرد می‌کنند.

براساس گزارش بیلد، این دیدارها احتمالا در آخر هفته منتهی به هشتم و نهم آگوست (۱۸ و ۱۹ مردادماه) برگزار و سپس دیدارهای یک چهارم به پایتخت پرتغال منتقل خواهد شد.

اتلتیکو مادرید، پاری‌سن‌ژرمن، لایپزیش و آتالانتا همگی پیش از تعلیق تورنمنت صعود خود را به دور بعد قطعی کرده بودند.

صلاحیت پرتغال برای میزبانی از این به اصطلاح مینی تورنمنت لیگ قهرمانان با این حقیقت که این کشور در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی از پاندمی ضربه بدی نخورده، تقویت شده است و علاوه بر این، این کشور هیچ نماینده‌ای در این تورنمنت ندارد.

لیگ برتر پرتغال در ابتدای این ماه بدون حضور تماشاگران در ورزشگاه‌ها از سر گرفته شد.

لیسبون چندین ورزشگاه در اختیار دارد که از جمله آنها می‌توان به ورزشگاه ۶۵ هزار نفری استادیو دالوز بنفیکا که میزبانی فینال یورو ۲۰۰۴ و لیگ قهرمانان ۲۰۱۴ را برعهده داشت، اشاره کرد؛ همچنین ورزشگاه ۵۰ هزار نفری خوزه آلوالاده خانه اسپورتینگ نیز که برای یورو ۲۰۰۴ مورد استفاده قرار گرفت و میزبان فینال یوفا کاپ ۲۰۰۵ بود، برای میزبانی از باقیمانده دیدارهای این فصل لیگ قهرمانان قابل استفاده است.