گردشگری و توریسم

بیش از ۶۵ درصد واحدهای صنعتی در لرستان فعال است

بختیار رازانی روز جمعه در مراسم افتتاح مجتمع فرو سیلیس در شهرک صنعتی شماره ۲ بروجرد افزود: بروجرد یکی از شهرستان های صنعتی لرستان است که سه شهرک در این شهرستان قرار دارد، شهرک شماره یک بیش از ۲۰ سال قدمت دارد که اشباع شده و سال گذشته به دلیل وجود متقاضی ۱۵ هکتار از اراضی اطراف شهرک تملک و در اختیار متقاضیان قرار گرفت.

وی اضافه کرد: ۷۴ قرارداد در این شهرک بسته شد و علاوه بر این ۶۴ واحد تولیدی به بهره برداری رسیده که از این تعداد ۴۶ واحد فعال هستند.

رازانی اظهار داشت: بیش از ۶۵ درصد واحدهای تولیدی در شهرک صنعتی بروجرد فعال هستند و و بالغ بر ۶۵ درصد واحدهای صنعتی استان در شهرک های صنعتی و خارج از آن فعال هستند و با ظرفیت های مختلفی مشغول به کار هستند.

مدیر عامل شهرک های صنعتی بروجرد گفت: در بروجرد موفقیت های خوبی طی سال های اخیر در واحدهای تولیدی رخ داده به طوری که درنساجی، شرکت دارویی و کاشی صورت گرفته است.

وی با اشاره به آغاز عملیات در شهرک صنعتی شماره ۲ بروجرد افزود: ۱۰ سال از مصوبه شهرک صنعتی شماره ۲ می گذرد و به دلیل این که در شهرک شماره یک برای واگذاری ظرفیت وجود داشت، متقاضیان بیشتر در همان منطقه سرمایه گذاری می کردند و همچنین شهرک صنعتی شماره سه بروجرد در شمال شهرک صنعتی شماره یک در نزدیکی روستای عباس آباد  جانمایی شده است اما پوسه تملک آن زمان بر شده که به دلیل کمبود منابع است.

رازانی با اشاره به این که شهرک های صنعتی کلید اول توسعه هستند، ادامه داد: برای ایجاد توسعه اقتصادی ضروری است تا زیرساخت ها مهیا شود و این شهرک ها فعالیت داشته باشند.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی لرستان گفت: فروسیلیس در صنایع فولاد مورد نیاز است که امروز این واحد تولیدی در شهرک صنعتی شماره ۲ بروجرد کلنگ زنی شده است.

به گزارش ایرنا، برای راه اندازی این مجتمع سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری خواهد شد که فاز اول تولید در هفت هکتار آغاز شده است.

کل مساحت مورد نیاز برای اجرای این طرح ۲۰ هکتار است و همچنین سالانه به ۲۰ هزار متر مکعب آب و ۳۴ مگاوات برق نیاز دارد و با اجرای این طرح زمینه برای اشتغال ۲۱۰ نفر از جویندگان کار فراهم می شود.

در این مراسم صالحی نیا معاون وزیر صنعت و مدیر عامل صنایع کوچک و شهرک های صنعتی کشور، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان، فرماندار بروجرد، عباس گودرزی نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه اشترینان  و جمعی از مدیران شهرستانی و استانی حضور داشتند.