گردشگری و توریسم

مشکل آب خلخال حل می‌شود

به گزارش روز جمعه ایرنا ، مسعود خیرجو در جلسه شورای برنامه‌ریزی خلخال افزود: برای اجرای این پروژه ۱۱۴ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات ملی در سال جاری تخصیص یافته و هم‌اکنون کار در مرحله عقد قرارداد با پیمانکار مجری برنده مناقصه این طرح می‌باشد.

وی از تخصیص ۱۰ میلیارد ریال اعتبار جدید در سال جاری از محل اعتبارت تنش آبی وزارت نیرو برای حل مشکل آب شرب شهر هشجین مرکز بخش خورش‌رستم خلخال خبر داد و اظهارداشت: پارسال ۹ میلیارد ریال صرف تعویض لوله‌های خطوط انتقال آب هشجین شد.

او تشریح‌کرد: برای رفع مشکل قطعی و کمبود آب شرب هشجین پیشنهاداتی ارائه شد و ۱۰ میلیارد ریال اعتبار به پیمانکار واگذار شد تا با ساماندهی خطوط لوله انتقال آب از محل پمپاژ آب در حاشیه رودخانه قزل‌اوزن تا شهر هشجین مشکل آب شرب اهالی این شهر مرتفع شود.

وی گفت: برای رفع کمبود آب ، طرح بازسازی چهار ایستگاه پمپاژ شیرآلات و ۱۳ کیلومتر خط انتقال از قزل‌اوزن تا شهر هشجین توسط پیمانکار آغاز و با نظارت شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل اجرایی خواهد شد.

خیرجو افزود: اجرای طرح بهسازی و بازسازی شبکه آبرسانی هشجین  کار آبرسانی به چهار روستای بخش خورش‌رستم از جمله کزج، منامن، هشی و گهراز نیز که از آب شهری تامین می‌شود، را تحت تاثیر قرار خواهد داد و به افزایش آب به این روستا ها کمک خواهد کرد.

وی در خصوص تلاش برای پایداری آب شرب در محله اسلام‌آباد خلخال هم گفت: پیگیری‌های جدی از سوی فرماندار خلخال و امور آب نیز صورت می‌گیرد و اقدامات لازم برای واگذاری به پیمانکار در حال انجام است.

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل اظهارداشت: برای بهبود وضعیت آب شرب این محله ۱۱۴ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات ملی امسال تخصیص یافته که با هزینه‌کرد این اعتبار برای احداث ۲ مخزن هزار مترمکعبی و احداث خط انتقال و شبکه توزیع مشکل کمبود آب شرب محله اسلام‌آباد و چند منطقه مرتفع شهر خلخال برای همیشه مرتفع می‌شود.

او گفت: طرح مطالعات اجرای شبکه فاصلاب شهری در ۲ شهر کلور مرکز بخش شاهرود و هشجین مرکز بخش خورش‌رستم خلخال پایان یافته و در صورت گشایش ردیف اعتباری ملی عملیات اجرایی این پروژه‌ها در سال جاری آغاز خواهد شد.