گردشگری و توریسم

کلاردشت دچار محرومیت زیرساختی است

محمدعلی محسنی روز پنجشنبه در نشست شورای اداری شهرستان کلاردشت افزود: عدم استقرار همه ادارات در این شهرستان باعث فراهم نشدن برخی زیرساخت شده که دود این محرومیت به چشم مردم بومی منطقه می رود.

 وی افزود: این شهرستان هنوز در بخش های زیر ساختی نظیر حمل و نقل ، بهداشت و درمان ، محیط زیست و فرهنگ و هنر دچار مشکلات زیادی است که مردم نمی توانند از خدمات دولت بهره مند باشند.

محسنی ادامه داد : نتیجه عدم فراهم شدن بخشی از زیر ساخت ها در کلاردشت به دلیل عدم استقرار برخی از ادارات رسمی در شهرستان است که هم اکنون به صورت نمایندگی اداره می شود باید برای این مهم برنامه ریزی شود.

وی با اشاره به گردشگر پذیر بودن این منطقه خاطر نشان کرد :‌ حضور میلیون ها مسافر و گردشگر در غرب مازندران خصوص شهرستان کلاردشت با توجه به نبود زیر ساخت های لازم مشکلاتی را برای ساکنان این منطقه بوجود آورده است که این مشکلات برای ساکنان بومی بیشتر قابل لمس است.

نماینده مردم شهرستان های نوشهر، چالوس و کلاردشت با بیان این نکته که نمی توان از ورود مسافران به این شهرستان جلوگیری کرد،  گفت که در شرائط موجود مسئولان دست اندرکار باید نسبت به برخی از مشکلات مانند افزایش احتمالی قیمت کالا ها ، جمع آوری بموقع زباله و مسائل دیگر نظارت بیشتری داشته باشند تا مردم از این وضعیت کمتر آسیب ببینند.
محسنی بندپی همچنین خواستار رفع مشکلات آنتن دهی ، دفن بهداشتی زباله ، تامین اب شرب و استقرار ادارات در این شهرستان شد.

فرماندار کلاردشت نیز در این نشست با اشاره به ترافیک بغرنج شهرستان بویژه در فصل های بهار و تابستان اشاره کرد و گفت :  بیشتر ترافیک بغرنج این شهرستان ناشی از عبور خودروهای مسافران و گردشگران غرب مازندران که از مسیر جنگل کلاردشت به عباس اباد عبور می کنند که این تردد باعث ترافیک سنگین در این منطقه می شود.

کامران پولادی افزود:  به خاطر پاسخگو نبودن زیرساخت های کلاردشت در بخش راه گره های ترافیکی ایجاد شده در زمان اوج سفرها سبب شده تا مردم دچار مشکلات عدیده شوند.

وی ، ساخت و سازهای انجام گرفته بیش از یک دهه گذشته را از دیگر معضلات این شهرستان معرفی کرد و افزود : این اقدامات خلاف قانون  زمانی در این شهرستان رخ داد که ادارات جهادکشاورزی مستقل در این منطقه استقرار نداشت.

فرماندار کلاردشت گفت که به منظور جلوگیری از این مشکلات کارشناسان جهادکشاورزی و دیگر دستگاه های نظارتی موظف شدند تا هفته ای دو بار از ساخت و سازهای منطقه نظارت کنند.

پولادی خواستار پیگیری نماینده مجلس شورای اسلامی برای تسریع در روند اجرای طرح تعریض جاده مرزن – کلاردشت ،  کمربندی کلاردشت ، طرح آبرسانی به برخی از روستاهای منطقه ، ساختمان فرمانداری ، مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد و اتخاذ تدبیر برای رفع مشکل دفن زباله و استقرار ادارات شد

شهرستان کلاردشت با جمعیتی دست کم  ۵۰ هزار نفر دارای  یک نقطه شهری و ۱۹ نقطه روستایی است . این شهرستان به علت نزدیکی با جنگل های هیرکانی ، قلل علم کوه ، تخت سلیمان ، چشمه ها و رودخانه های خروشان ، آب و هوای خنک کوهستانی در تمامی فصول سال بویژه نیمه نخست پذیرای میلیون ها مسافر ، گردشگر داخلی و خارجی است.