گردشگری و توریسم

استاندار کرمانشاه: مدیران کم کار برکنار می‌شوند

هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه روز پنجشنبه در نشست بررسی طرح مجتمع گردشگری سلامت «رایان» کرمانشاه که با حضور سرمایه گذار این مجموعه برگزار شد؛ اظهارداشت: اشتغال و سرمایه گذاری خط قرمز مدیریت ارشد استان است و هر مدیری در مسیر سرمایه گذاران سنگ‌اندازی کند از قصور وی چشم پوشی نخواهیم کرد.
استاندار کرمانشاه در ادامه سنگ‌اندازی‌های بی مورد برخی مدیران در مسیر سرمایه گذاران را غیرقابل پذیرش خواند و گفت: ۲ سال تمام یک سرمایه گذار حوزه گردشگری سلامت را به بهانه های واهی معطل کرده اند. اگر مدیری توان تسهیل گری در حوزه خویش را ندارد بهتر است در کرمانشاه نماند.
وی تاکید کرد: طی این مدت مدیرانی به دلیل همین کوتاهی ها برکنار شده اند. تا روزی هم که در این استان هستم این دست مدیران جایی در اینجا نخواهند داشت.
استاندار کرمانشاه در ادامه یادآور شد: اغلب مدیران انصافا با دلسوزی در زمینه اشتغال زایی تلاش می کنند و کاهش نرخ بیکاری و افزایش میزان سرمایه گذاری در استان نیز حاصل همین دلسوزی ها است.
بازوند افزود: همیشه قدردان و پشتیبان این مدیران دلسوز و تلاشگر بوده ایم و در ادامه نیز این رویه تداوم خواهد داشت.

نرخ بیکاری استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت در پایان سال گذشته ۱۵.۷ درصد از سوی مرکز آمار ایران اعلام شده است.

طبق «سند جامع اشتغال استان کرمانشاه» نرخ بیکاری این استان در سال ۹۸ باید سه درصد، در سال ۹۹، ۲ درصد و در سال ۱۴۰۰ یک درصد کاهش پیدا کند تا به میانگین کشوری برسد. کاهش سه درصدی نرخ بیکاری در سال ۹۸ محقق شده اما اکنون باید منتظر ادامه این کاهش در پایان امسال و سال آینده باشیم.

بنابر اعلام اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه، جمعیت فعال استان ۳۹۴ هزار نفر و آمار بیکاران آن ۱۳۲ هزار نفر است. نیمی از افراد جویای کار استان‌ دانش آموخته دانشگاهی هستند.

اکنون هزار و ۲۷ واحد صنعتی با سرمایه گذاری ۳۸ هزار و ۴۹۹ میلیارد ریال در استان وجود دارد که ۳۰ هزار و ۲۸۴ نفر در آنها مشغول به کار هستند.