گردشگری و توریسم

ثبت ۳۳۰ تخلف در ستاد خبری صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی

رضا فیروزه روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۳۳۰ گزارش دریافتی از طریق مردم و ناظران افتخاری به دست رسیده که شکایات از کالا ۱۸۸ مورد و از خدمات ۱۴۲ مورد است.

وی خاطرنشان کرد: ۷۱ مورد از شکایت ها تلفنی، ۱۹۸ مورد حضوری، ۱۵ مورد کتبی، ۱۶ مورد از طریق پورتال و ۳۰ مورد نیز از طریق پیامگیر دریافت شده است.

فیروزه اظهار داشت: از ۳۳۰ گزارش دریافتی، ۳۳ مورد متخلف شناخته شده و ۱۱۷ مورد غیر متخلف معرفی شده اند، ۱۵ مورد منجر به جلب رضایت مشتری شده و ۱۶۵ مورد نیز در دست بررسی است.

وی گفت: مردم می‌توانند گزارش خود در خصوص تخلفات اقتصادی از جمله گرانفروشی، کم فروشی وتقلب، احتکار، انبارهای بی نام نشان را از طریق تماس تلفنی با شماره ۱۲۴ ستاد خبری سازمان در طول شبانه روز منعکس کنند.

وی خاطرنشان کرد سامانه ۱۲۴، از ساعت هفت تا ۲۲ توسط اپراتور به صورت مستقیم پاسخگوی شکایات مردم است و از ساعت ۲۲ تا هفت هم پیام مردم ضبط شده و به شکایات رسیدگی می شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی افزود: برای شتاب بخشیدن به رسیدگی شکایات مردم، در ۲ نقطه پرتراکم سطح مرکز استان کیوسک های بازرسی مستقر شده است که بازرسان و ناظران در این محل ها حضور دارند.

بیش از ۲۶ هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب در قالب هفت اتاق اصناف و حدود ۱۴۰ اتحادیه در خراسان شمالی در حال فعالیت و ارائه کالا و خدمات به مصرف کنندگان هستند.