گردشگری و توریسم

شرکت آب و فاضلاب آستارا انشعابات غیرمجاز را قطع می‌کند

علیرضا ملکی نژاد روز پنجشنبه اظهار کرد: شرکت آب و فاضلاب روستایی به تازگی در شرکت آب و فاضلاب شهری ادغام شده است و در حال حاضر فروش انشعاب در روستاها را متوقف کرده ایم تا به وضعیت انشعابات غیرمجاز بپردازیم.

وی ادامه داد: هر انشعاب غیرمجاز آب، ۶ ماه زندانی یا ۸۰ میلیون ریال جریمه دارد و برای رفع هدر رفت آب و جمع آوری انشعابات غیرمجاز، کار را با جدیت آغاز کرده ایم.

مدیر شرکت آب و فاضلاب آستارا گفت: به برخی روستاها به میزان سه تا چهار برابر جمعیت، آب داده می شود اما به دلیل آبیاری باغ ها و شستشوی معابر، روستائیان با کمبود این مایع حیاتی مواجه هستند.

او از بخشداری ها، دهیاری ها، شوراهای اسلامی و معتمدان محلی خواست در راستای قطع انشعابات غیرمجاز و فرهنگ سازی مصرف بهینه با شرکت آب و فاضلاب آستارا همکاری کنند.

ملکی نژاد اظهار کرد: در تامین منابع آب مشکل نداریم و اگر انشعابات غیرمجاز جمع آوری، مصارف مدیریت و از آبیاری باغ ها با آب شرب خودداری شود، هرگز افت فشار یا قطعی آب نخواهیم داشت.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت و با ۲ بخش و ۶۲ روستا در منتهی الیه غرب استان گیلان، حاشیه دریای خزر و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده است.